[TEK] Haflinger.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

[TEK] Haflinger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 13:35

Heb nog steeds een tekening liggen van 1 á 2 weken geleden. Ben nog niet helemaal tevreden maar met misschien wat tips
dat ik hem wat kan verbeteren of voor de volgende keer daar op moet letten :) Hij is wat bijgesneden omdat bij de rechterkant,
bij de schouder de vacht nog niet klaar is. ;)
De foto is wel een beetje slecht.. Is met camera gemaakt. ;)

Afbeelding

SuperShetCnt

Re: [TEK] Haflinger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 11:03

Je ziet niet goed dat het een haflinger is sorry, wel mooi getekend.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 10:18

Niemand met tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:37

Volgens mij is dit de vijfde foto van Joy uit je profiel, klopt dat? :) (wat een prachtige foto's staan er trouwens in je profiel)
Nou, het begin is er! :j Maar er zijn nog wel wat verbeterpuntjes. :) De verhoudingen kloppen niet helemaal en niet alles zit helemaal op de goede plek. Zo had de ring van het bit ongeveer 1,5 keer zo groot gemogen. Verder had de kaak een tikje lager/schuiner gekund zodat het hoofd wat dikker lijkt, begrijp je wat ik bedoel? En het linkeroor (dus het meest rechtse oor dat je ziet) hoort eigenlijk een stukje naar voren. Maar je hebt hem al best netjes op papier.

Verder valt het me op dat je de manen vrij donker hebt getekend, terwijl het eigenlijk (bijna) witte manen hadden moeten zijn. Dat is ook heel lastig! Wat je volgende keer misschien kunt proberen is niet elk haartje proberen te tekenen, maar goed kijken waar op de foto/in het echt de schaduwplekken in de manen zitten en (vrijwel) alléén de schaduwplekjes in de manen tekenen.

Ten slotte zal je tekening realistischer lijken als je er meer licht en schaduw in verwerkt. Op de foto (als het inderdaad foto 5 van Joy is ;) ) zie je bijvoorbeeld dat hij een hele donkere neus heeft, dat kun je best proberen te tekenen :)

Goed begin, ga lekker zo door :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 11:50

Ja het is inderdaad de 5e foto!
Bedankt voor de tips, ik ga er zeker wat mee doen!
(evt opnieuw doen en dan jouw tips erin verwerken)
Super dankjewel! ;)