Airbrush.. Wie doet het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Airbrush.. Wie doet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 20:04

Hallo,

Ik ben erg benieuwd of airbrush iets voor mij is, ik ben nu aan het experimenteren
met spuitbussen, maar kom al gauw tegen het probleem dat ik dan word gedwongen
om groots te werken, erg groots. Schilderen vind ik leuk, maar tekenen ligt me meer.
Airbrushen lijkt me daarom echt geweldig! Ik zie alleen dat het "om ff te proberen" erg prijzig kan zijn..
Van een (simpel)starterssetje van 30 euro tot prachtige sets tot 300 met geweldige pistolen..

Ik ben benieuwd naar ervaringen, hoe het werkt, voorbeelden, en welke sets het beste zijn.
Ook ben ik benieuwd naar kosten van verf etc, en of het bevalt. :D

Gr!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:06

Mijn man is redelijk actief. Met airbrush kun je heel fijn en klein werken.
Je hebt ook wel een airbrushforum, boekjes in de bibliotheek. Ken je niet iemand in de buurt die je een cursus kan geven
Als je geinteresseerd bent, kan ik je een pb sturen met wat dingen die mijn ega heeft gemaakt (ik rijd nu rond met een airbursh van een paard op mijn motorkap bijvoorbeeld)

pinuts

Re: Airbrush.. Wie doet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 20:11

cursus lijkt me leuk, maar ik vraag me af of het ook te doen is om gewoon te proberen.. Tis wel duur namelijk, ben benieuwd naar fotos van werk, wil je pben?

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 18:52

Dit volg ik ook even! :D Lijkt me ook heel leuk om te doen :j Maar idd om 'ff' te proberen is het wel érg prijzig om die spullen aan te schaffen, mocht het niet bevallen :j Waar vind jij setjes van 30 euro? En is dat wat om mee te beginnen? Want voor die prijs is het op zich het proberen mss nog wel waard..

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:49

Ik ben ook erg nieuwsgierig naar het Airbrush gebeuren.
Een cursus ofzo zou ik best willen volgen, maar ik zou niet weten waar ... moet natuurlijk ook wel een beetje redelijk in de buurt zijn natuurlijk.

@Alet
Ja... nou ben ik natuurlijk vreselijk nieuwsgierig naar dat paard op jouw motorkap ... foto??? ...
Prijs zou ik eigenlijk ook wel willen weten. Ik rijd nu in een vreselijk saaie Renno meegaan sniek ...

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:14

Meld zich! :D

Ik heb een cursus gehad en ben erachter gekomen dat het niets voor mij is. Je moet érg veel controle hebben over je handen, ze mogen geen millimeter trillen en je mag ze niet ondersteunen. Terwijl je bezig bent om je handen stil te houden moet je ook nog eens de lucht en verftoevoer regelen en de goede afstand bewaren... Helaas trillen mijn handen altijd (zit in de familie), dus ik had overal bibberlijntjes staan.

Over de setjes heb ik niet zo gek veel verstand, mijn airbrushleraar had setjes liggen van ongeveer 400 euro.. Ik zou dan het beste van het beste hebben (hetzelfde wat ook in de lessen gebruikt werd), maar regelmatig moest ik maar een andere spuit pakken omdat hij niet goed werkte. Ik zou eerst een zo goedkoop mogelijk startersetje aanschaffen, dan kan je altijd nog zien of het iets voor je is.

Verf is in verhouding erg goedkoop, de meeste verf verdun je. Ik verbruikte... schrik niet .. 10 druppels verf op 2 uur werk ongeveer.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 01:07

10 druppels verf gebruikt in twee uur tijd ???? En ??? Is het mooi geworden ??? O:)

400 euro voor een starterssetje vind ik zowiezo te gek hoor. Denk dus dat het wel een goed idee is voor mij om dan eens te gaan kijken voor een 30 euro setjes zoals eerder genoemd werd.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:18

ik doe ook airbrush momenteel niet actief maar als de verhuizing rond is wil ik weer een hoekje inrichten. tis idd heel veel oefenen en zorgvuldig werken idd. tis niet iets wat je pakt en mee aan de slag gaat en weer neerlegt. vergt veel tijd om voor te bereiden en op te ruimen als je je spul heel wilthouden. maar als je dat er voor over hebt is het een geweldig iets ommee te werken.

k zou zeggen neem een cursus om te kijken of het iets voor je is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 10:20

setje van 30 euro vond ik op marktplaats ( die verwijst je dan door naar een site die startessets verkoopt van 30 tot 300 euro ofzo..) Maar ik merk al, ook op het airbrushforum word gezegd dat ik een cursus moet nemen en heel goed materiaal moet kopen ( dus duur ) Denk dat ik die goedkope startersset maar ga proberen, en dan maar weer zien.. Een cursus is enorm duur, en ik denk dat ik zelf ook wel wat kan proberen. Met turutials op internet kom ik al heel ver.

( zie die set van 30 euro trouwens niet meer staan.. zal ff zoeken..)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 10:23

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 13:19

Link werkt niet????

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:06

Asjemenauw schreef:
10 druppels verf gebruikt in twee uur tijd ???? En ??? Is het mooi geworden ??? O:)

400 euro voor een starterssetje vind ik zowiezo te gek hoor. Denk dus dat het wel een goed idee is voor mij om dan eens te gaan kijken voor een 30 euro setjes zoals eerder genoemd werd.

Bij mij niet, bij mijn medecursisten wel ^).. Haha, ik heb veel mooie dingen gezien toen ik de cursus deed. Ik had in het begin verwacht dat je een enorme tank nodig zou hebben voor je verf. Dat viel dus best mee, de donkere kleuren verdun je met 20 druppels water. De lichtere verdun je minder, hoeveel hangt ook weer van de kleur af ed.

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:18

hey, mijn collegatattooeerder airbrushed, en toen we onze huidige shop gingen inrichten hebben we allebei tekeningen op de muur gebrushed, voor mij de eerste keer :D en enige so far
je kan er idd hele mooie overgangen en shadings mee maken

maar ik weet dat hij altijd zegt dat je fatsoenlijk materiaal moet hebben (duur wss)
laat je ff goed informeren, en neem anders een cursus of workshop

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:22

Nou, mochten er hier nog beginnende airbrushers zijn die een keer iets willen "pimpen" voor een schappelijk prijsje, dan hou ik me aanbevolen! Wil binnenkort een motor kopen, maar door het kopen van een huis moet ik nu lager in budget (wou een nieuwe motor kopen, maar nu word het dus een 2e hands) en het zou leuk zijn om die een beetje op te frissen met een mooie airbrush erop! Of is de verf die jullie gebruiken niet geschikt voor op motoren en auto's ed.

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:42

en anders kijk je eerst op de cursus of het je bevalt? het is inderdaad aan te raden om meteen goed materiaal te kopen omdat je je anders dood gaat ergeren over de beperkingen. een duoaction spuit is wat duurder maar wel ooo zo handig bijvoorbeeld. en een stillere compressor is misschien wel wat duurder, maar dan hoef je in de avond niet op de tijd ivm de buren te letten.. om nog maar een voorbeeldje te noemen hihi

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-09 19:27

hmm op het airbrushforum word er ook verteld dat het geen zin heeft om een goedkope set te kopen, omdat je je dan gewoon gaat irriteren aan het tekort wat je eraan heb.. Misschien toch maar op zoek naar een cursus.. en dan maar weer zien.. Lijkt me echt zoo tof, maar tis voor mij echt te duur.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:13

Ik airbrush ook, maar ik zou je niet aanraden een startersset van 30 euro aan te schaffen :n Een degelijk goedkoop spuitje voor beginner is er vanaf 50 euro en dat is dan geen professioneel spul. Je hebt gewoon ook een goede compressor nodig en goede verf om sputters en snel kapot gaande spuitjes te voorkomen :j

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 21:02

ohja, jij zit op minerva toch? had jou daar fftjes gezien geloof ik. Wat ben jij kwijt voor een compressor dan? Een hele set zeg maar?