Ik ben erg benieuwd of airbrush iets voor mij is, ik ben nu aan het experimenteren
met spuitbussen, maar kom al gauw tegen het probleem dat ik dan word gedwongen
om groots te werken, erg groots. Schilderen vind ik leuk, maar tekenen ligt me meer.
Airbrushen lijkt me daarom echt geweldig! Ik zie alleen dat het "om ff te proberen" erg prijzig kan zijn..
Van een (simpel)starterssetje van 30 euro tot prachtige sets tot 300 met geweldige pistolen..
Ik ben benieuwd naar ervaringen, hoe het werkt, voorbeelden, en welke sets het beste zijn.
Ook ben ik benieuwd naar kosten van verf etc, en of het bevalt.
Gr!
Maar idd om 'ff' te proberen is het wel érg prijzig om die spullen aan te schaffen, mocht het niet bevallen
.. Haha, ik heb veel mooie dingen gezien toen ik de cursus deed. Ik had in het begin verwacht dat je een enorme tank nodig zou hebben voor je verf. Dat viel dus best mee, de donkere kleuren verdun je met 20 druppels water. De lichtere verdun je minder, hoeveel hangt ook weer van de kleur af ed.
Een degelijk goedkoop spuitje voor beginner is er vanaf 50 euro en dat is dan geen professioneel spul. Je hebt gewoon ook een goede compressor nodig en goede verf om sputters en snel kapot gaande spuitjes te voorkomen