[TEK] Het paradijs van Linda`s miniatures

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silkie

[TEK] Het paradijs van Linda`s miniatures

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 16:20

Was aan het snuffelen op ITP en kwam deze prachtige foto van een kudde minipaardjes tegen.
http://img509.imageshack.us/img509/3990/picture575.jpg
(gemaakt door xEleinx@bokt)

Na het oefenen van paardenportretten leek me het wel een leuke uitdaging om eens een heel paard (nou ja, pony) te tekenen. En heb er dus meteen maar 7 genomen :P

vulpotloodje op A3
Afbeelding
(en het blijft lastig om de tekening goed op de foto te krijgen, contrast valt toch voor een deel weg)

Al die benen waren echt een ramp, heb wel honderd keer overwogen om ze in kniehoog gras te laten lopen.
Dus als iemand nog trucs heeft voor het tekenen van paardenbenen....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:26

ik vind de benen juist heel mooi.

volgens mij kloppen de lengte verhoudingen van de voorste-achterste pony niet, de rug is volgens mij te lang.
en het neusje van het achterste veulen lijkt wat puntig.
en het voorste witte veulen heeft een wat hoge kont.

zeg ik niet om de boel af te kraken, ik vind het een erg mooie tekening!
echt heel knap gedaan!

Natalie1993

Re: [TEK] Het paradijs van Linda`s miniatures

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:39

WAUW, prachtig :D!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 20:42

Voorste pony heeft een nogal raar achterlijf. En de helemaal linkse en de rechtse ook een beetje. De beentjes vind ik heel mooi! En vind het zowiezo heel knap gemaakt.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:06

super mooi maar mis ik nu van dat kleine paardje voor een achter been?? of lijkt het nu zo :D
vind hem verder echt geweldig!!!!!

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 21:49

bedankt voor jullie opmerkingen. Aan de hand daarvan inmiddels een aantal dingen aangepast...

- voorste achterste pony is inderdaad te lang, heb de flank nu iets naar voren opgeschoven en de manen wat eerder laten beginnen, daardoor lijkt het minder erg.
- Witte veulen heft ook een minder hoog kontje gekregen.
- Neusje vind ik wel lief zo (doet me zo een beetje aan ons eigen veulen denken)
- en het voorste veulen mist geen achterbeen, achterbeen steekt naar achteren (valt op de foto een beetje weg tegen de grondschaduw, op de echte tekening zie je het beter)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 22:03

wauw erg moooi!
vind het altijd erg knap als je zo goed kan tkenen!
het enige minpuntje is dat ik de ogen en dan vooral van het paard helemaal links niet zo mooi vind
voor de rest erg moooi

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:27

Heel gaaf, ik vind het heel stoer dat je je aan zoveel paarden op één blad hebt gewaagd! :D

Je hebt het groepje mooi neergezet, de paardjes komen op je tekening mooier uit dan op de foto. Er zitten zo hier en daar inderdaad wat verbeterpunten in, maar omdat de totaalplaat zo lekker vol is vallen die veel minder op dan bij een portret van een op zichzelf staand dier, ze storen me daarom ook niet echt. :)

Aan je hoefjes en benen kun je inderdaad nog wat proberen te werken, maar je hebt er nu dus als het goed is al 7X4=28 gemaakt en al doende leert men. :D Als tip daarvoor nog (ik vind hoeven zelf ook altijd lastig), pluk van google eens even een anatomisch plaatje van een paardenbeen en kijk goed waar de scharnierpunten tussen de knie en hoef zitten. Het kootgewricht is wel duidelijk, maar let ook op het kroon- en hoefgewricht. (in deze link staan wel wat handige foto's.