[SCH] Butterfly's end

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[SCH] Butterfly's end

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 20:34

Vandaag laatste tentamen gehad --> het is vakantie --> schilderen! :D

Butterfly's end
Aquarel - Fabriano finegrain - ongeveer 22 bij 22 cm groot (klein :+).

Lekker wat kleurtjes erin gekieperd en geprobeerd om fantasie-bomen te maken. Ik krijg de kleuren er op de foto niet goed op - ze zijn te mat/licht, maar ze worden te neonachtig als ik ze probeer aan te passen dus ik laat het er zo maar bij. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja - de eenhoorn heeft een onderhals. :))

SilverStorm

Re: [SCH] Butterfly's end

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:47

hee die ziet er leuk uit! geweldig kleurgebruik en zie ik daar wat stepahnie pui mun law invloeden?

leuk dat je je ook op het fantasypaarden gebied begeeft op deze manier.

de titel is ook suggestief *grinz* eenhoorn met snode blik en aanvliegende vlindertjes... kan er van alles bij verzinnen.

je aquareltechnieken gaan ook goed vooruit. de boomstronk heb je echt geweldig neergezet met al die kleuren en details. ik neem aan dat je steeds op laat drogen en niet nat in nat werkt als ik het zo zie.

een geslaagd werk

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 20:56

SilverStorm schreef:
hee die ziet er leuk uit! geweldig kleurgebruik en zie ik daar wat stepahnie pui mun law invloeden?

:oo :D :))
Ze heeft een paar leuke tutorials op haar site, dus dat was de moeite waard om te proberen. Het werkt heel anders, met heel veel laagjes en laagjes en laagjes en laagjes en laagjes... Bevalt goed, maar het mag nog wel wat voller van kleur vind ik zelf. :)
Inspiratie komt van één van m'n favorieten: http://www.shadowscapes.com/image.php?lineid=0&bid=508. :+:

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:05

ah, toch goed gezien, vooral aan de boompjes idd. k ga eens even loeren naar haar tuts k vind haar stijl aan kleuren en friebels en frummels ook geweldig.

wat voor aquarel gebruik je? dat kan ook een hoop intensiteit schelen aan je werk.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:38

Ik vind al die kleurtjes echt prachtig, heel mooi echt om bij weg te dromen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 13:25

zie ik nou op die bovenste foto een haar? ( bij borst van het paard) Maargoed:P Kleurgebruik is erg leuk, tis ook een fijne plaat, maar ik mis hetgene waar ikzelf heel veel moeite mee heb.. Diepte. Is het zo dat jij daar zelf ook moeite mee heb? Of..? Waarom is de achtergrond gewoon geel?

Heel erg mooi hoor! Echt, maar als ik feedback moet geven was dat het eig.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 19:40

Wauw, Elanor! Wat een heerlijk zacht en lieflijk werk, met een diepere, duistere achtergrond. De eenhoorn kijkt wel heel sneaky.
Bomen vind ik fantastisch, zo gedetailleerd en vol kleur.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:01

Wow, mooi! Die bomen zijn prachtig!

Paar kleine puntjes: Ik vind het vooraanzicht van het hoofd van de eenhoorn niet zo mooi. Misschien meer zijaanzicht laten zien. En waarom laat je het geel niet tot aan de bomen lopen? Nu zit er zo'n wit randje wat net niet mooi is. Maar dat is mijn bescheiden mening. Ik vind het verder vooral prachtig gedaan! Vooral het kleurgebruik.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:41

Schitterend kleurgebruik en zoveel detail, op zo`n klein formaat!
Die boomwezens vind ik echt geweldig!
De eenhoorn zelf vind ik qua vorm iets minder, misschien is z`n hoofd wat te klein, al kijkt ie wel lekker eigenwijs

Misschien ligt het aan de fotokwaliteit, maar wat mij betreft had de kleur van de bomen nog wat dieper/intenser gemogen. Daardoor gaat de aandacht meer naar de eenhoorn in het midden.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:21

Wauw. Deze springt er zo uit. Die eenhoorn is prachtig. Vooral zijn bouw, zijn uitdrukking, super. En ja de stijl waarin je nu begint te schilderen, spreekt me ook absoluut aan. Meer en meer om eerlijk te zijn. Ik wil meer zien. :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:23

silkie schreef:
Schitterend kleurgebruik en zoveel detail, op zo`n klein formaat!
Die boomwezens vind ik echt geweldig!
De eenhoorn zelf vind ik qua vorm iets minder, misschien is z`n hoofd wat te klein, al kijkt ie wel lekker eigenwijs

Misschien ligt het aan de fotokwaliteit, maar wat mij betreft had de kleur van de bomen nog wat dieper/intenser gemogen. Daardoor gaat de aandacht meer naar de eenhoorn in het midden.

Is het niet logisch dat de aandacht naar de eenhoorn gaat? Waarom staat die in het midden denk je? :P
En bij aquarel hoef je niet te overdrijven met contrast. Dit zachte kan ook perfect.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 22:41

Bedankt allemaal!

SS, ik heb een tijdje geleden heel leuk wat papiersoorten geruild om daarmee te gaan proberen, ik wil ook zekers met andere merken verf gaan experimenteren, kijken of dat verschil maakt. :j

Pinuts, dat is inderdaad een haar! :oo Foutje. :+ Diepte vind ik inderdaad heel lastig, dat heb je goed gezien. Heb geprobeerd om hier wat aan te werken door de bomen zo op de voorgrond te plaatsen (die hadden nog wel wat donkerder gemogen), en de schaduw naar voren te laten vallen. De achtergrond is niet 'gewoon geel', er lopen ook banen groen, oranje en roze door. Ik had misschien nog wat meer bomen kunnen maken, maar dat werd wel héél erg priegelwerk. ;)

Duke, er zit en wit randje omdat ik de achtergrond heb gemaakt door eerst het papier nat te maken en er vervolgens verf op heb laten 'uitlopen'. 'T was inderdaad netter geweest als ik er nog even met een klein kwastje achterlangs was gegaan. Voor de volgende keer!

Thanks Majorke, leuk om te horen! Ik blijf gewoon lekker prutsen, probeer een beetje mijn eigen ding te vinden. Ik heb eergisteren een nieuw schilderij afgemaakt waar ik héél tevreden over ben: een kikker met een jockey op z'n rug. Ik heb alleen geen foto en hij hangt al als verjaardagscadeau bij oma. :+ Maar ik mocht hem nog wel even uit z'n lijstje halen dus die komt nog wel. :)