[SCH] wat ziet een vos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

[SCH] wat ziet een vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 19:30

Ik heb eens een schets gemaakt van ugene van ugene2001 hier op bokt

deze schets lag al een aantal weken maar ergens te liggen en gisteren kwam ik hem tegen het origineel van de foto had ik niet meer dus heb geheel vaf mn schets geschilderd

ik heb er veel kleur in verwerkt zoals bijv groen , geel, rood, blauw en paars
ik heb het met acryl gemaakt en dit sterk verdunt met water zodat je een ligt aquarell effect krijgt ik was benieuwd hoe dit zouib werken en ik vond het vrij moeilijk doordat de kleuren natuurlijk snel verlopen en mengen

jammer genoeg is de foto kwalitiet zo erg geworden door t uploaden etc dat het, het schilderij zeker geen goed doet. er zijn nu namleijk lichte vlekken die er eigenlijk niet zijn en het oog is in werkelijk veel duidleijker :o

hier de schets
Afbeelding

en hier het schilderij
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 22-06-09 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [tek] > [SCH]

Anoniem

Re: [SCH] wat ziet een vos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:50

Ik moet zeggen dat ik je schets mooier vind. De verhoudingen lijken beter.

In je schilderij vind ik de nek heel raar. Allereerst lijkt hij erg dun, en het knotje bij de schoft, daar lijkt het net alsof er een hap uit is genomen terwijl die bij je schets er juist heel natuurlijk uitziet.

Ook lijk je in je schilderij een stuk rug te missen waardoor het stukje schouder wat je ziet erg uitgemergeld lijkt.

Maar alsnog doe ik het je niet na :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:05

Rock schreef:
Ik moet zeggen dat ik je schets mooier vind. De verhoudingen lijken beter.

In je schilderij vind ik de nek heel raar. Allereerst lijkt hij erg dun, en het knotje bij de schoft, daar lijkt het net alsof er een hap uit is genomen terwijl die bij je schets er juist heel natuurlijk uitziet.

Ook lijk je in je schilderij een stuk rug te missen waardoor het stukje schouder wat je ziet erg uitgemergeld lijkt.

Maar alsnog doe ik het je niet na :')

Hihi, bijna letterlijk wat ik er ook van vind. Ik vind je schets ook stukken beter dan je schilderij, de schets is echt prachtig, ik zou hem zo aan de muur willen hangen! :j
Zoals Rock al zegt, vind ik de nek ook een beetje raar. Misschien dat ik nog een stuk lichaam mis tusen de linkerschouder en het laatste vlechtje. In de schets klopt dat stuk wel, maar in het schilderij op de een of andere manier niet :)
Verder vind ik de overgang tussen het paard en de achtergrond een beetje abrupt. Maar verder vind ik hem prachtig hoor, heel knap gedaan! Ik ben vooral fan van je schets :D

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 22:24

Ik vind het een mooi schilderij! Maar de schets lijkt hier op de computer inderdaad sprekender, dat ben ik met de anderen eens.
Maar weet niet of dit ook geen gedeelte door de foto komt? Gezien je zelf al aangeeft dat het oog in het echt sprekender is.
De kleuren zie ik er niet echt in terug, maar dat kan ook door mijn onervaren oog komen :)
Tsja, en dat hapje was mij eigenlijk nog niet opgevallen, maar nu ze het zeggen, inderdaad. Dan zou ik het daar nog een klein beetje aanzetten.

Seven

Re: [SCH] wat ziet een vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 11:01

bedankt voor de opbouwende kritiek
het plukje van de manen klopt helemaal was mij nog niet eens echt op gevallen

bedankt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:08

Wat ik trouwens ook mooier vind aan de schets, is dat je daar het paard op een 'liggend' papier hebt afgebeeld. Dat vind ik er heel mooi bij passen :j . Op het schilderij heb je minder ruimte naast het paard, begrijp je wat ik bedoel?

Maar nogmaals, prachtig gedaan! :)