[SCH][WIP] Kusje van pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_shawnee_

[SCH][WIP] Kusje van pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 20:51

Ik ben weer in crea bea mood. Heel lang geleden had ik een keer kwastjes en olieverf ingeslagen bij de action,
maar eigenlijk nooit wat mee gedaan. Nu had ik een leuke foto van mijn pony en mij, dus leek me wel leuk om schilderij van te maken.
Dus ook een doek gekocht bij Action. Ik heb een keer een schilderij gemaakt bij een workshop, maar dit is mijn eerste schilderij thuis.
Ben benieuwd wat jullie vinden, of ik beetje op de goede weg ben. Hij is nog niet af dus.

Een schets op het doek:
Afbeelding

De eerste resultaten, het lijkt of ik op mijn ellebogen ben gevallen.
Is het een pony of een alpaka?
Afbeelding

En dit is het tot nu toe:
Afbeelding

_Bonte_

Re: [SCH][WIP] Kusje van pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:53

ik vind hem heel tof ... het is wo een beetje wazig
ik vind het wel spijtig dat je op bepaalde vlakken heel gedetailleerd tewerk gaat en op anderen echt niet

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:55

_Bonte_ schreef:
ik vind hem heel tof ... het is wo een beetje wazig
ik vind het wel spijtig dat je op bepaalde vlakken heel gedetailleerd tewerk gaat en op anderen echt niet

maar ze is nog niet klaar :)

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:59

whoops de WIP vergeten .... daarom :+

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:03

De nek van de pony lijkt wat te lang.
En het oog is nog niet af :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 06:29

Ik ben het eens met monica08 :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:41

Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik ben ervan overtuigd dat hij net zo mooi gaat worden als Bagger :-)
Alleen wel even doorwerken he ;-) :P

Alleen lijkt de hals inderdaad wat lang. Misschien dat er nog net een stukje aanzet tot een schouder is waardoor dit minder kan lijken?
Hoewel ik van een andere foto weet dat ze een gehoorlijk lange hals heeft als ze die uitrekt.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:47

Wouw je wordt een echte kunstenares!!!
Misschien kun je de foto erbij plaatsen zodat we vergelijkginsmateriaal hebben. De hals van de pony lijkt idd wat lang zo...
Het lijkt me opzich ook wel leuk een keer te gaan schilderen, misschien kunnen we samen een keer wat proberen???

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 11:02

Ja is een goed idee, ik zal de foto er straks eens bij zoeken. Maar lijkt me leuk een keer een schilderdagje te houden. En je hoeft niet meteen dure dingen in te slaan om te proberen. Want met spul van de Action kun je ook prima aankliederen :)

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 13:17

Nou dit is hem dan uiteindelijk geworden. Er zijn nog tal van dingetjes die ik anders had willen zien, maar heb maar besloten er een eind aan te breien.
Want ik blijf aan het modderen en ik geloof niet dat het er nog beter van wordt :) Volgende keer pak ik toch een iets gemakkelijker plaatje,
deze was toch best lastig. Maar ja, voor mijn eerste zelfstandig gemaakte schilderijtje, vind ik em toch best leuk :)

Afbeelding

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:23

Hij is erg mooi, maar ik mees heel veel detail bij jouzelf, vooral in het gezicht.
Verder vind ik de verschillende kleuren groen een betje raar. Rechts is dat heel mooi, maar links, die turquase achtige kleur, vind ik minder, dat past er niet zo bij.
Heb ik over het formaat gelezen?
Ben je je er trouwens van bewust dat je het vogelhuisje/boomhut en hek bent vergeten? Het stoort niet vind ik, maar misschien had je er niet aan gedacht.

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 13:31

Dankjewel :) Die verschillende kleuren groen zijn inderdaad een beetje raar, nu je het zegt :)
Het komt, ik wilde het eigenlijk zo maken als het in het echt ook is. Dus op de achtergrond het huis en het hek enzo, maar het werd me allemaal toch een beetje te priegel, dus ik dacht laat ik alles maar groen maken. Maar dat had iets genuanceerder gekund :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:40

Het is mooier zonder dat huis, daar ben ik zeker van :)