[SCH] [WIP] weer een springpaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karolien_

[SCH] [WIP] weer een springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 16:11

Voor de verandering ben ik begonnen aan..... een springpaard. Ik probeer dit keer wat minder priegelig en met vollere kleuren te werken. Ik wilde ook perse het hele blad gebruiken. De achtergrond is nog hard aan verbetering toe en verder moeten er nog veel meer details in komen. Nu zijn het nog te veel vlakken. De details wil ik proberen erin te brengen zonder echt heel gedetailleerd te schilderen. :o Voor nu heb ik nog de heul goedkope uitprobeeracrylverf met bijbehorende penselen, maar daar komt hopelijk snel verandering in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie o wie heeft er goede tips en geeft mij moed om door te zetten? Ik moet echt minder schijterig worden ;) .

Zira1994

Re: [SCH] [WIP] weer een springpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:12

wauw echt mooi sorry kan je verder niet helpen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 16:13

Wat een onwijs gave compositie heb je gekozen zeg! Dat wordt een sprekend schilderij! :j :9
Ik vind het er echt keurig uitzien en ben erg benieuwd naar het resultaat! Ik zit alleen nog een beetje te kijken naar de hoofd-hals verbinding; die vind ik wat veel. De benen zien er fantastisch uit zo.

Niet stoppen hoor!

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 16:16

Ja, die klopt inderdaad nog niet helemaal, dat had ik ook gezien. Bij het opzetten van de ondergrondkleur van het paard heb ik een beetje buiten de schetslijntjes gekleurd :o :D . Dat maak ik weer goed als ik de achtergrond bij ga werken. Het loopt daar ook een beetje raar met de tak van de martingaal die naar de linkerteugel gaat en het voortuig dat daar ook nog in de buurt zit. Overigens mist de tak van de martingaal die naar de rechterteugel loopt nog. Die maak ik later nog.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 17:12

Ik ben weer ietsje verder...

Afbeelding

Uiteraard is alle commentaar welkom :j

Nu ga ik eerst lekker uit eten :9 .

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:49

Ik vind de mond een beetje raar. Net of hij een snor heeft á la Shire, maar dan van vlees.
En de voorste hoef lijkt gedraaid.
Verder ziet het er goed uit, echt een schimmel :D

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:19

Een snor van vlees _O-

Ja, dat lijkt inderdaad wel een beetje. Ik had voordat ik uit eten ging even snel de basis van het hoofd en de voeten gekleurd. De betere inkleuring volgt nog. Ik hoop dat het er dan niet meer als een vleessnor uit zal zien. :D

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:26

Die titel van je topic trok me meteen!
Ziet er veelbelovend uit.
Hoe zijn de peesbeschermers aan de voorkant? Zit daar nog een lap onder ofzo? Anders zou ik die delen van het been gelijk meeverven om kleurverschil te voorkomen en de schaduwen vloeiend te laten doorlopen.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:32

Onder de peesbeschermers zit inderdaad een zwarte lap. De peesbeschermers zelf zijn ook zwart. Ik had zo'n zin om de donkere stukken te gaan doen, maar ik had nog een hele dot witte verf op mijn bordje liggen en ik vond het zonde om dat hard te laten worden. Een andere keer verder dus maar met de donkere stukken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:31

Aangezien het een wit paard is, zou ik de achtergrond nog donkerder maken, dan springt het paard er (letterlijk en figuurlijk) nog meer uit. Ook mag er wat meer schaduwwerking van het tuig, dan wordt het wat realistischer. Verder klopt inderdaad dat bovenlipje niet helemaal.

Maar het ziet er wel mooi en sprekend uit! Hele mooie compositie gekozen! En die springbalk is ook super gedaan zo! Daar moet je niets meer aan doen.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 20:35

@Duke: dank je, de springbalk is ook het enige dat af is. Het tuig en het paard en de achtergrond trouwens ook worden als het goed is nog heel anders.

Van de achtergrond weet ik alleen nog niet wat ik daarmee ga doen. De springbalk moet ook mooi blijven afsteken.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:28

Heel jammer dat de verhoudingen niet kloppen, want dit is echt een erg sprekend schilderij. Zijn benen zijn veel te kort. Stel je even voor dat het paard gewoon recht staat, dan zie je zo dat de beentjes te kort zijn tegenover zijn groot lijf. Ook bekijk je zijn hoofd vanuit een andere invalshoek dan zijn lichaam. Verder leuke techniek.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 12:49

Marjoke, je hebt wel een beetje gelijk. Dat heb ik er ook steeds aan gezien, maar ik kon het niet helemaal plaatsen. De benen zijn iets aan de korte kant, maar veel te kort is ook weer niet helemaal waar. Het hoofd is nog echt niet af, misschien dat het je beter bevalt als ik daar verder aan werk. Tot nu toe vind ik het zelf steeds te breed.
Ik zal je de foto pb-en die ik hetzelfde formaat heb gemaakt als de foto van mijn werkje en vervolgens ernaast heb gelegd. Misschien kan ik de benen en het hoofd nog een beetje bijsmokkelen zodat het allemaal net iets mooier past ;) .

Smokkeltips hoor ik natuurlijk graag :D .

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:53

Wat een gave afsnijding heb je gebruikt!
Ik vind je schilerij er al gaaf uit zien, maar ga wat de benen betreft met Marjoke mee, verder vind ik de kleur van de achtergrond niet zo goed gekozen, omdat het paard daar een beetje tegen wegvalt, daardoor gaat je aandacht niet gelijk naar het paard en dat is zonde.
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als het helemaal klaar is! :)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 16:30

@Nevony: ik ben ook benieuwd. Voor mij blijft het steeds weer een verrassing hoe het wordt nadat ik verder ga ermee.

Heb je suggesties voor de achtergrond? Het paard moet inderdaad niet wegvallen, maar de hindernispaal moet ook mooi uit blijven komen.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:19

Misschien kan je de foto beter plaatsen ipv ze alleen naar mij te sturen ;)
De knieën zijn op de foto veel groter en zijn elleboog mag meer afgetekend worden, zo gaat zijn been groter lijken. Zijn lichaam mag ook slanker, zo valt het minder op dat zijn benen te kort zijn. Zijn hoofd bijvoorbeeld mag ook een stuk smaller, alsook zijn neus. Nu past zijn knie drie keer in zijn neus alleen, dit is echt niet logisch. Zijn voorhoofd is ook echt te breed, waardoor zijn hoofd dan weer te kort en te dik gaat lijken. Nu krijg je precies meer iets van een arabier, en ik vermoed dat het dat echt niet is :P . De achtergrond vind ik inderdaad ook niet mooi. Je hebt de lelijke achtergrond van de foto overgenomen, maar op je tekening is het dan weer echt niet duidelijk dat het een tribune is. Dus ik zou er iets anders mee doen. Minder donker, minder opvallend en niet in een blauwtint. Want je schimmel heeft die kleur ook. Nu gaat de aandacht meteen naar de balk en die blijft daar ook hangen. Da's niet zo best.
Oh ik weet wat ik zie aan het hoofd. Het is ook gewoon te kort.
Daardoor lijkt die nog dikker, of hij is te dik en daardoor lijkt hij nog korter ;) . Je hebt je tekening eigenlijk een beetje horizontaal uitgerokken, als ik vergelijk met de foto. Rek nu je paard een beetje verticaal uit, en je hebt wat je moet hebben. Alleen denk ik dat dit nu niet meer zo simpel is.. :) Toch succes!

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:23

vind het supermooi!

Vooral de compositie, erg apart vind het echt mooi!