[FOTO] Focus in focus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

[FOTO] Focus in focus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 20:49

Jaja m'n Focus in de focus, en soms ook niet ;)
Even een beetje een poging gedaan leuke (hopelijk ook interessante) plaatjes te schieten van m'n trouwe vierwieler.
Ik kom hier niet erg vaak maar hoop toch op wat (vriendelijke) kritische reacties om te verbeteren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cyn_

Re: [FOTO] Focus in focus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:17

Leuke foto's :)
Wat comment:
Bij F5 vind ik de auto te donker
Bij F6 vind ik de antenne storend

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 16:01

Ik vind de derde foto stoer, alsof je er mee door het hek bent gescheurd :D
De eerste foto is netjes, maar de tweede spreekt me niet zo aan. Vierde ook niet, ligt de nadruk teveel op de rails en die ene grasspriet. Bij de vijfde foto is de auto inderdaad te donker, de zesde spreekte me ook niet zo aan. Mischien als je deze foto's in het zonlicht had genomen ipv onder een viaduckt dat ze mooier uit de bus waren gekomen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 18:44

Cyn_ schreef:
Leuke foto's :)
Wat comment:
Bij F5 vind ik de auto te donker
Bij F6 vind ik de antenne storend

F5 ja klopt, maar ik kon hem niet (netjes) oplichten in photoshop, en zo vaak kom te trein niet langs, dus ik had niet genoeg rijd om hem weer onder het viaduct weg te halen :P
F6 tja, dat is wel zo, maar hij hoort nou eenmaal bij de auto, kan hem evt wegshoppen, maar dan moet ik dat weer op alle foto's doen. Maar ja dat is net zoiets als een oor van een paard af shoppen omdat het geen mooi oor is :D het hoort er bij. Fototechnisch misschien niet zo mooi...

Juut schreef:
Ik vind de derde foto stoer, alsof je er mee door het hek bent gescheurd :D
De eerste foto is netjes, maar de tweede spreekt me niet zo aan. Vierde ook niet, ligt de nadruk teveel op de rails en die ene grasspriet. Bij de vijfde foto is de auto inderdaad te donker, de zesde spreekte me ook niet zo aan. Mischien als je deze foto's in het zonlicht had genomen ipv onder een viaduckt dat ze mooier uit de bus waren gekomen?

De zon was erg fel aanwezig die dag en ik had m'n polarisatie filter thuis laten liggen. Dan hhad ik dus enorm overbelichte foto's gehad en daar is minder aan te redden dan wat donkerdere foto's. Wel komt in dit licht de echte kleur van de auto mooi uit. maar tis idd donker http://i303.photobucket.com/albums/nn12 ... ge0093.jpg in normaal daglicht zelfde soort foto (vind deze ook beter dan die ik hier had gepost :j

Ik ben een beetje aan het spelen met focussen op wat anders dan het onderwerp met het onderwerp wel aanwezig. Zo hier en daar komt dat wel leuk uit, maar het is misschien ook een smaak kwestie? Ik krijg er veel verschillende reacties op namelijk.

Anyhow, al vast bedankt voor de reacties! +:)+