[DIGI][WIP] Portret Kasmir

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[DIGI][WIP] Portret Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 16:49

Hallo.

Ik ben maar weer 'ns begonnen met wat DA'en en ik heb een beetje hulp nodig omdat er iets is dat me stoort en dat maakt dat ik geen zin heb om verder te gaan haha. Ik kan alleen niet aanwijzen wát.
Ik werk met Adobe Photoshop CS3 en een tekentablet (Wacom Intuos 3).
Ik werk op A4-formaat op 300dpi.

Dit is de foto waar ik mee aan de slag ben gegaan.
Afbeelding

De schets, en já ik gebruik een fijn raster xD.
Afbeelding

Schets tot enkele lijnen terug gebracht en stuk ingekleurd.
Afbeelding

Stukje verder ingekleurd, hier ben ik dus afgehaakt omdat iets me stoort xD
Afbeelding

Stukje op 100% ziet er erg vaag uit xD
Afbeelding

Brandt los ^^

Kwal

Re: [DIGI][WIP] Portret Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 16:51

WOW!

Ik vind het heel erg mooi! Alleen het neusgat is naar mijn idee iets te groot, maar het stoort me niet heel erg. Ik ben benieuwd naar het resultaat!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:54

Hup, doorgaan!
Ziet er goed uit, kleine dingetjes aanpassen wat highlights toevoegen en alles "af" maken kan wel op het eind.
Als je echtw at te zeuren wil hebben:

Onderste randje bij de mond - heb je daar expres voor groen gekozen? Misschien dat wat licht rozig/paarsig wat beter bij de rest van de kleuren past..maar dit kan ook hoor.

Neusgat - witte rand loopt bij jou verder door, misschien dat hij daarom wat groot lijkt (neem aan dat een klein raster tot weinig fouten in de verhoudingen lijdt ;) )

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:04

he, die staat ook op ht ;XD ik vind m nogsteeds erg mooi :Y)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:37

Levensecht zeg! Echt doorgaan, het ziet er super uit! Prachtig.
Enkel stoor ik me een beetje aan de royale voorpluk, in het echt heeft Kasmir dit niet en zou ik het op je tekening niet gaan idealiseren.

Je gebruikt lekker veel kleur. Zit er goed uit. Naar mijn mening mag je nog wel iets meer werken aan licht-donker contrast. En dan niet teveel in de details, maar meer in de vlakken/delen tov elkaar. Maar je bent ook nog maar enkel bij neus en kaak.

Doorgaan hoor!! :D

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-09 12:56

Dankjewel :)
Van die neus heb ik inderdaad ook een poos naar zitten staren, in de schets klopt die in verhouding maar met het 'inkleuren' ben ik her en der over de lijnen heen gegaan. Toch vind ik het wel Kasmir eigen dat hij van die grote neusgaten heeft, vooral als hij zich druk maakte kon hij ze onwijs opensperren x).

Vind je het groen storen? Had eerst paars maar vond dat de tekening nog wat andere kleuren nodig had dus heb ik daar voor een groenige tint gekozen en vond het zelf wel wat toevoegen. x)

En Smeetjoew, nu je het zegt heb inderdaad die voorpluk veel te dik getekend, zal met het intekenen de voorpluk stuk magerder maken want dit is inderdaad beetje geïdealiseerd haha. Had hij maar zo'n voorpluk x). Moet her en der inderdaad nog highlight etc. toevoegen

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 23:38

Arg ogen zijn killing xD. Heb hem nu al 4x overnieuw gedaan en dit is de beste poging tot nu toe maar nog steeds erg dof. Ga nu eerst gewoon verder en kom later wel weer op dat oog terug anders raak ik alleen maar gefrustreerd x)

Afbeelding

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 13:30

Dof? Ik vind hem juist niet dof! Misschien als oog zelf wel, maar de rest van het paard is ook wat aan de doffe kant, dit maakt het juist zo'n mooi geheel. Ik vind hem misschien zelfs wat te glinsterend, maar dat ben ik.
Ik ben heel benieuwd naar het geheel.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 18:34

Vind het oog wel erg mooi gelukt hoor, glanst erg. Komt misschien ook omdat de huid nog wat dof is. Misschien kan je het contrast iets omhoog gooien als die af is

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:40

MOOI!!
Hoe teken jij het paard! teken jij dit uit je hoofd of heb je de het paard er licht achterstaan?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:13

Citaat:
De schets, en já ik gebruik een fijn raster xD.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:34

(A)
Sorry niet gezien ik had beter meoten lezen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:25

Moderatoropmerking:
Ik heb berichten verwijderd. Graag ontopic en onderbouwd reageren op het werk van de TS. Persoonlijke vragen of gezellig kletsen kan via pb of in de HK.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:13

Okée niet te dof dus haha. Misschien als de rest van het oogkas eromheen zit dat het er ook beter uit gaat zien. Ik zal als de rest af is nog eens kijken of het oog te glimmend is of dat het erin past. Ook zal ik aan het einde nog wat met highlights en shadows werken.