Hulp gezocht: stal ontwerpen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuperLiesje

Hulp gezocht: stal ontwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:35

Hallo bokkers,

Ik ben momenteel aan het stagelopen en als stage-opdracht schrijf ik een soort bedrijfs/ondernemersplan over een nieuw op te zetten stal :)
Nu lijkt het mij ontzettend leuk om ook vast een soort ontwerp te maken van hoe ik zou willen dat deze stal eruit komt te zien, alleen ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen? Het enige programma waar ik een beetje mee kan werken is paint, en het lijkt mij juist leuk om het iets proffessioneler neer te zetten :)

A.s. donderdag heb ik een korte presentatie voor een aantal studenten van mijn opleiding om nog nieuwe ideeen op te doen etc. Die studenten mogen dan commentaar geven op mijn idee :) En het lijkt me leuk om dan al iets te kunnen laten zien?

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen? of is er iemand die mij hierbij kan helpen? Het hoeft er absoluut niet super-proffessioneel uit te zien, maar wel iets mooier dan dat ik met mijn paint kan bereiken :P

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Ashkerlon

Re: Hulp gezocht: stal ontwerpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:47

Google SketchUp al geprobeerd? Dan kan je het zelfs 3 dimensionaal maken. Gratis te downloaden en redelijk gemakkelijk in gebruik. En anders zijn er meer dan genoeg filmpjes over te vinden op youtube :j

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:24

ik wist niet dat dat bestond :P Ik ga het meteen even uitzoeken! Bedankt!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:27

ik zou je kunnen helpen met een plattegrond in illustrator, als ik tijd heb, maar zie dat hierboven al een goede tip is gegeven.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 22:17

Ik heb dat google ding gedownload, maar vind het wel erg moeilijk :P Geen idee of het me gaat lukken ;)

Sharon_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 18:09

Ik zou het zelf tekenen met de computer kun je vaak niet alles maken wat je helemaal leuk vind en bij mij duurt dat ook langer (A)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:22

je kunt het toch eerst tekenen als je het helemaal uitheb geteken met alle maten er bij zijn ze net zo te vreden denk ik :D

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:14

Mijn vader gebruikt All Plan voor zijn tekeningen (zoiets). Een erg fijn programma. Volgensmij zijn er tutorials van te downloaden, dus misschien is dat iets?

Je kan zelfs paardjes en zo toevoegen :P

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:08

SuperLiesje schreef:
Ik heb dat google ding gedownload, maar vind het wel erg moeilijk :P Geen idee of het me gaat lukken ;)

Het lijkt moeilijk ja. Ik snapte er eerst ook niks van. Toen kreeg ik uitleg en snapte het wel.
Alleen, er zit niet erg veel keuze in qua stallen, of je moet zelf iets gaan ontwerpen, en dat is moeilijk. Ik weet niet meer precies hoe 't werkt, ik heb het niet meer. Maar je kunt muren bouwen en daarna objecten toevoegen (zoals een bank enz. maar ook stalwanden en deuren).
Succes.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:22

presentatie gelukt?