Zeilboot bij zonsondergang, stockfoto als referentie (maar die heb ik op 10x15 uitgeprint dus niet alles is even goed zichtbaar...
)
groot: http://www.bennink.info/bokt/boat01.jpg
En ik loop een beetje vast bij de zee. Er zitten inmiddels zo'n 6 laagjes op (blauw paars groen roze meer paars nog wat blauw aaaaaaargh!!)
De grootste golf vooraan met alle spetters is redelijk af (moeten nog wat warmere highlights en spetters bij in), maar de rest van de zee zit er nog te rustig uit. Ik ben alleen bang dat als ik daar allemaal van die 'kriebeltjes' bijstop zoals in de voorste golf, dat het dan juist weer te druk wordt??
Dus, voor ik een laagje water of lijnzaadolie over het waterdeel doe, en er met erg verdund lichtroze of lila overheen ga.. is er iemand die hier wat meer ervaring mee heeft en kan melden of dat er dan ook een beetje uit gaat zien als water?
(Andere tips uiteraard ook welkom, maar eigenlijk is alles behalve de spetters en de wolken nog niet af, dus daar valt weinig over te zeggen nog.)
Edit:
H2Oil
100x70 cm
ik ben na 100 uur gestopt met tellen.

. Wat mij een beetje opvalt is dat ik het oranje van een ondergaande zon eigenlijk wel een beetje mis in de zee. Hij is nu wel erg paars. Onder de ondergaande zon zou je wat oranje suggesties kunnen doen, misschien dat het dan net even iets frisser wordt.
Dat lijkt me namelijk erg lastig, maar het ziet er erg realistisch uit zo