[FOTO]Haflinger, met strijklicht en reflectiescherm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

[FOTO]Haflinger, met strijklicht en reflectiescherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 15:20

Vandaag een mooie haflinger voor de camera gehad.
Ik heb wat geoefend met strijklicht en het reflectiescherm. Dit had ik nooit eerder gedaan, dus het was even puzzlen :D
Over de hele serie genomen ben ik niet ontevreden. Wel vond ik het moeilijk om de witte manen niet te wit te hebben. Veel foto's zijn wat overbelicht op de manen en/of de bles. Tips zijn welkom.
1. Met reflectiescherm
Afbeelding

2. Strijklicht. Volgende keer beter het reflectiescherm benutten.
Afbeelding

3. Vol zonlicht er op. Lastig!
Afbeelding

4. Bewust contrast manen, lichaam. Om de manen te benadrukken. Helaas is de bles erg overbelicht.
Afbeelding

5. Erg jammer van de bles. Maar als ik wat meer schaduw toevoeg met bewerken wordt het lichaam erg donker.
Afbeelding

nathalieeee_

Re: [FOTO]Haflinger, met strijklicht en reflectiescherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:01

Dit was die haf die je in het fotografentopic had laten zien he? Wat een gaaf ding zeg :oo !

Bij foto 1 had ik liever rechts nog een stukje van zijn been gezien. Wel erg mooi gebruik gemaakt van het reflectiescherm, mooie heldere foto. Dit vind ik de beste.

Foto 2 had ik liever wat minder krap gekadert gezien, vooral boven het hoofd wat meer ruimte. Wel een leuke compositie :) . Jammer van de overbelichte deeltjes.

Verder vind ik het jammer dat zijn oog niet te zien is. Gaat uiteraard érg lastig met zo'n bos manen, maar dat had denk ik net dat beetje toegevoegd wat ik hier en daar mis.

Hoop dat je iets aan mijn commentaar hebt :)

Appieee

Re: [FOTO]Haflinger, met strijklicht en reflectiescherm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:02

Fotografeer je niet in RAW formaat? Dan kan je die overbelichte delen heel vaak mooi wegwerken..

Mooie foto's verder!