[FOTO] 4 soorten foto's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

[FOTO] 4 soorten foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 18:44

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 20:15

1: niet zo bijzonder vind ik eigenlijk. Het idee is leuk, maar niet zo origineel uitgevoerd ;) De kleuren zijn wat flets/overbelicht, de compositie is een beetje saai, storende achtergrond.

2: Vind ik een erg leuke foto, leuke compositie! Ook een leuk detail dat jouw spiegelbeeld meerdere malen terugkomt in het merkteken. Maar weer wat fletse kleuren, het zou allemaal wat stralender, blinkender en warmer mogen! Alsof de auto spliksplinternieuw is en staat de glimmen in de zon :D

3: Erg veel ruis op deze foto. Verder vind ik 'm ook niet zo bijzonder.

4: Doet mij ook niks, ik mis een onderwerp in deze foto. Je ziet alleen wat licht op een deel van de openhaard vallen, de rest is 1 donker gat met veel ruis.

Wat voor camera gebruik je? En ben je al lang bezig met fotografie? :)

Procent

Re: [FOTO] 4 soorten foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:07

Hoi!

Ik gebruik een Nikon D100, en ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie. ;) Maar ik ben nou veel aan het oefenen.
De foto die je had gestuurd naar mij vind ik mooier door de kleuren! Heb je dat met photoshop gedaan?

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 21:07

En hoe voorkom je ruis eigenlijk?

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 22:06

door je ISO naar beneden te halen. het kan zijn dat ie bij jou op automaat staat bijv. dan kan je hem het best gewoon standaard op 100 a 200 zetten

en ik vind ze wel erg leuk mooie foto`s

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 22:08

Dankjewel!

Oke, maar als je de ISO op 100 a 200 zet, dan moet je je hand toch heel stil houden?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:19

Dat ligt aan de lichtsterkte/inval. Als je foto's in de zon maakt zal je de ISO heel laag kunnen zetten, aangezien je dan de sluitertijd hoog kunt zetten om ervoor te zorgen dat je duidelijke foto's kunt maken.
Bij een wat donkere ruimte (bijvoorbeeld een binnenbak) moet je de sluitertijd juist weer laag houden, omdat de foto anders te donker wordt. In zo'n geval kun je dan de ISO wat hoger instellen, zodat je foto's niet zo wazig worden. Maar bij een hoge ISO heb je dus wel veel ruis, vandaar ook dat bijvoorbeeld veel paardenfotografen niet graag in binnenbakken fotograferen ;)

Die foto heb ik inderdaad een klein beetje bewerkt, de kleuren wat warmer gemaakt, verscherpt en een beetje glans effect. Heel simpel om te doen, maar vaak al een groot verschil! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:46

1. Geen slecht ideetje, vind alleen de uitwerking wat minder. Ik vind de kleuren niet heel erg matchen, het is een beetje grauwig.. Ook zou ik door m'n knieeën gaan, dan is de compositie naar mijn idee leuker, spannender.
2. Leuke foto! Grappig, die weerspiegeling, nette scherpstelling. 'T contrast had misschien íets sterker gemogen, maar goed gedaan!
3. Opzich leuk, jammer van de ruis..
4. Deze vind ík (persoonlijke smaak misschien :)) ) héél leuk. Zit een leuk sfeertje achter. Weer zou ik misschien een iets groter contrast te nemen om 't spannend te houden, maar leuk!
Geen slechte foto's! :)

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:29

Dankjewel!
Ik heb de ISO op 200 staan, en als het donker is gebruik ik een statief.