[TEK] Verschillende paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidiLOVER

[TEK] Verschillende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 15:48

Laatst ben ik weer begonnen met tekenen en daarvan wil ik er 2 even laten zien.
Ik heb er een foto van moeten maken dus sommige dingen zijn niet helemaal duidelijk te zien. :n

1
Afbeelding

2
Afbeelding

Eigen commentaar tekening 1:
Het oog is niet sprekend genoeg, het hoofdstel is te 'plat' en de knotjes moeten veel beter.
Verder vind ik wel dat de oren en het neusgat toch aardig gelukt zijn voor mijn doen :=

Eigen commentaar tekening 2:
De manen zijn te nep en de oren vind ik dit keer niet goed gelukt. Ook de mond is niet echt geweldig.
Deze is ook minder duidelijk omdat het een lichter paard was :=

Nu wil ik dus vooral tips vragen hoe je een mond echte kunt laten lijken, de neusgaten gaan opzich wel de laatste tijd maar de mond zelf totaal niet. de manen lijken bij mij nog altijd wat te nep vind en verder ja hoe kun je het beste oefenen zodat het oog van een paard wat sprekender lijkt. En of jullie nog tips hebben voor de volgende keer dat ik een hoofdstel of halster bij het paard teken :o

sammyvriend

Re: [TEK] Verschillende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 14:30

Je bent goed op weg. Het hoofdstel op tekening 1 oogt -zoals je al zei- heel plat. Dit kun je verbeteren door meer schaduw in te brengen (donkere delen waar de zon niet op valt en/of welke naar achteren liggen, lichte delen waar de zon wel op valt en/of die daar voren komen).

Bij tekening 2 heb je zo te zien geveegt. Ik doe dit zelf ook wel eens, maar eigenlijk moet je dat niet doen. Het geeft een heel waterig effect en als je te hard veegt heb je plekken die niet weg te gummen zijn en is je tekening naar de kl0te. Zo'n plek zie ik (denk ik) precies in het midden, aan de linkerkant van de wang.

Ik weet niet of je dit uit je hoofd hebt gedaan of n.a.v. een foto?
Mijn tip is, die ik iedereen altijd meegeef, teken veel na, blijf oefenen. Zo krijg je veel meer inzicht in alles, bijv. kleur, schaduw, verhoudingen en anathomie.
Kleur valt bij jou natuurlijk af omdat je dit met grafiet hebt gedaan.
Succes en vooral veel plezier.
Ik hoop dat je wat aan mijn reactie hebt.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-09 18:12

Hartstikke bedankt voor je tips :)
Ik teken tot nu toe vooral na van foto's omdat ik dan veel beter kan zien hoe een paard oogt, en dus inderdaad uiteindelijk zelf beter leer wat de verhouding zijn.

Die plek is inderdaad een geveegd, het moest wel donkerder zijn maar niet zó donker. Ik zal het ook niet meer proberen te doen!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:27

Dat is heel moeilijk hoor, het gaat bijna vanzelf :') En dan denk je ohh dat zal de tekening niet verpesten..

Wel dus ;)

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 18:51

Ja dat begrijp ik, maar ik zal er zeker op proberen te letten :)