[FOTO] Überlelijke kalkoen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

[FOTO] Überlelijke kalkoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:02

Afbeelding

Ik zou graag tips willen zodat ik het kan verbeteren! :D

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:23

Vind het hele bijzondere, aparte beesten.

Er is nu totaal geen connectie of aantrekkingskracht tussen de kijker en de kalkoen zelf. Dat een beest weg kijkt, wil niet per definitie zeggen dat je niks met 't onderwerp hebt. In dit geval vind ik de kalkoen niet interessant om naar te kijken. Ook duikelt ie bijna voorover :+.
Wellicht had je een lager standpunt kunnen kiezen. Zo kijk je niet zo op hem neer. Door een lager standpunt aan te nemen geef je het beest wat meer 'macht', want hij lijkt er groter door, of in ieder geval op gelijke hoogte met de kijker. Kan veel schelen.
Verder is het kopje onderbelicht. Zonde, want de emotie uit de ogen verdwijt totaal. Probeer dus te letten op de stand van de zon en de inval van het licht..

Blijf oefenen, zo blijf je vooruitgang boeken. Veel naar anderen kijken en kijken wat voor commentaar anderen krijgen op foto's. Uiteraard ook het commentaar op je eigen foto's meenemen.
Ik zeg altijd; Het is commentaar, geen kritiek ;)

Succes!

PonyPower_x

Re: [FOTO] Überlelijke kalkoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 16:33

Ik zie te veel overbelichting en een iets te krappe kader. Het idee is best leuk, en zorg dat de staartveren steeds mooi uitkomen! ;)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 19:50

Oke bedankt voor de tips.
Ik heb toevallig nog 1tje. Deze heeft eigelijk niet een heel goed standpunt had wat meer van onderen gemogen.
Afbeelding

PonyPower_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:42

inderdaad, daar heb je gelijk, wat meer van op de grond en het lijkt alsof je hebt scherpgesteld op de veren, niet op de kop ;)
probeer je focus wat meer op de belangrijke dingen te richten ;)