[SCH] Aquarel van een bolletje wol

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

[SCH] Aquarel van een bolletje wol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 09:04

Klein portretje, A4 formaat ongeveer, van een mini-appaloosa. Shabrakbont, vandaar dat er geen vlekken te zien zijn. :P

Het is in aquarel geschilderd. Deze keer een wat lossere uitvoering, zodat het handschrift wat duidelijker tot uitdrukking komt.
Enkele delen van de tekening zijn bewust minder uitgewerkt/open gelaten.

Genoeg gekletst: :P

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door randalinpony op 25-05-09 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:05

Prachtig, meis, juist zo'n grove opzet vind ik mooi, houd niet zo van dat hele afgewerkte, dit is echt een ruige pony! 8-) Het enige wat ik mis is wat meer levenslicht in de ogen.
En hij heeft kleine oortjes, he? ;)

Super verder! :j

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 09:07

hele mooie stijl vind ik dit, lekker ruig. Heel fijn plaatje, ik had alleen zelf denk ik toch voor een achtergrond met iets kleur gekozen, maar dat is wellicht een kwestie van smaak. Op sommige plekken zou het contrast in de kleuren voor mij nog iets extremer mogen om het geheel nog iets meer diepte en leven te geven, maar dat kan ook komen door de foto, dat het vertekent (ik ken het probleem ;) ). In ieder geval echt een heel mooi plaatje, als je eens zin hebt om een barokke schimmel te maken in deze stijl hou ik me warm aanbevolen :D

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 09:13

Bedankt!

Bij aquarel fotograferen gaan altijd wat lagen verloren. Het effect van aquarel wordt pas mooi als de verschillende lagen op elkaar gaan inwerken en dat wordt bij fotografie altijd plat, dus tja...

Had het contrast al iets bijgesteld in Shop, maar dan raak ik juist die fijne kleurnuances kwijt, vind ik ook weer zonde. Dé ideale manier van fotograferen nog niet gevonden, ik denk dat ik een opstelling maak met beter licht, helpt misschien.

Andalusische schimmel... :9
Ik zou zeggen, plaats een opdracht. ;)

@Detour: bedankt. Oortje is trouwens echt zo klein hoor. Gelukkig. :D

marjoke

Re: [SCH] Aquarel van een bolletje wol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:19

Hij mist enorm veel contrast en de ogen spreken niet. Ze zitten erop als twee zwarte, losse bolletjes die niet in de pony zitten. Juist omdat de ogen dan weer wel zo donker zijn en de rest van de pony geen of weinig contrast bezit, zorgt dat ervoor dat het geen geheel is. Ik hou ook van lossere stijlen, en alles hoeft zeker niet uitgewerkt en gedetailleerd, integendeel. Maar hier mis ik toch iets. :)

janique

Re: [SCH] Aquarel van een bolletje wol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:04

Heerlijke stijl, en wat een snoetenkoppie heeft deze pony!
ogen vind ik ook iets minder omdat ze zo hoog van contrast zijn in verhouding met de rest van je tekening. Naar mijn idee spreken ze toch wel ondanks dat er geen licht weerkaatsingen in te zien zijn.
Leuk dat je het onderin wat losser hebt gehouden, versterkt het portret zeker :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 09:24

Bedankt voor de opmerkingen. :)