[ART] Digitale bewerking voor CD-art

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

[ART] Digitale bewerking voor CD-art

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 22:53

Ik hoop dat de tag die ik gebruikt heb goed is, ik vond het lastig te verzinnen waar dit bijhoorde.

Wilde het toch even delen, en kijken of er nog mensen waren met tips.

Ik wil namelijk een cd gaan maken met mijn favoriete nummers van de artiest Kate Voegele (meesten zullen haar wel niet kennen)

Zij heeft inmiddels 2 albums uitgebracht en daarnaast nog een aantal losse liedjes.
Dit is het plaatje van haar eerste album 'don't look away' --> http://bubleband.com/resources/Kate%20V ... 20Away.jpg
Dit is het plaatje van haar tweede album 'a fine mess' --> http://cache.interscope.com/images/loca ... 1d33ad.jpg

Nu ben ik behoorlijk aan het klooien en fotoshoppen geweest, en dit is het resultaat.

Afbeelding

Het gedeelte rechtsboven komt dus deels van haar eerste album 'don't look away' af. Alleen dan met de originele toevoeging van haar handtekening :+ die ze op mijn eigen versie van de cd heeft gekrabbeld en die ik dus ingescanned en gefotosoept heb.

Op zich vind ik hem al super gaaf, en ben ik heel tevreden. Alleen ergens voelt hij nog wat kaal, maar aan de andere kant, denk ik dat als ik er teveel frutsels nog aan toevoeg dat hij heel druk wordt.

Ideëen en tips?
Laatst bijgewerkt door Mireille op 20-05-09 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: [digi] > [ART] ivm grafisch werk. Digi is alleen voor digitale tekeningen.

Ashkerlon

Re: [digi] Digitale bewerking voor CD-art

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 23:02

Ziet er heel leuk uit!
Je kan hem al een heel stuk voller laten lijken door de foto van Kate iets groter te maken.
Nu zal de foto er (denk ik) iets te petieterig op staan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 00:40

Bedankt voor de tip! heb er zeker iets mee gedaan. Zit nu nog weer met het volgende idee te klooien eigenlijk.

De eerste als hoesje, en dan de tweede echt voor de CD zelf.

Afbeelding

Afbeelding

TinkerTom

Re: [digi] Digitale bewerking voor CD-art

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 07:13

vind ze beide eigenlijk erg gaaf!

de eerste vind ik ook niet verkeerd hoor , ik denk als je er meer op ga zetten dat het idd snel te druk wordt.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 19:08

Ik ken haar muziek wel.

Vind de CD voorkant wel mooi, vind alleen je hoesje iets minder.
Ik denk doordat je zoveel verschillende lettertypes gebruikt hebt, en er redelijk veel witruimte is nog. Op de CD voorkant mist er een "gat" waardoor alles veel mooier opgevuld is en alles mooi in 3 stukken verdeeld wordt (daardoor verschillende lettertypes ook een stuk minder storend)

(Is best of niet gewoon met 1 f ?)

Shiloh

Re: [ART] Digitale bewerking voor CD-art

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 23:37

bedankt voor de tips. Die lettertypes kom ik niet echt onderuit. Wil graag de covers van haar eigen albums gebruiken, en die heb ik zelf niet als lettertype, dus dat worden er dan zowiezo drie. Ik snap wel wat je bedoeld met de lege ruimte in het hoesje. Ik zou eventueel het stuk rechtsboven nog iets groter proberen te trekken.

Ik was (mede door tip van een bokker) er inderdaad inmiddels achter dat ik de of met 1 f moet gebruiken en heb dit aangespast ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 20:15

Ziet er erg leuk uit. De lettertypes maken het een beetje druk naar mijn idee. Ook vind ik de eerste versie mooier. de tweede lijkt veel rommeliger door de foto.
Toch erg leuk gedaan!

Ik ken haar wel trouwens :j