[DIGI] Arabieren veulen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

[DIGI] Arabieren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 13:20

Het wordt zo langzaam aan een arabieren gallerie in mijn documenten, maar het zijn dan ook wel erg mooie paardjes om te tekenen

Portret 2 avondjes aan gewerkt.
Ongeveer 20 x 25 cm digitaal.

En ondanks dat ik in eerde fases mijn bedenkingen had of ie wel zou gaan lukken vind ik hem uiteindelijk toch best leuk geworden.

Afbeelding

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:32

Wow! Ik dnk meteen Goh, Laat ik d'r is een aai over d'r bolletje geven xD
Mijn complimenten.. Alleen dat stuk tussen de ogen lijkt wat raar (Bij de bles)

Anoniem

Re: [DIGI] Arabieren veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:37

Prachtig. :wow:

Heel zacht, lief en schattig neergezet. Heel realistisch ook. Krijg echt zin om m'n hand uit te steken en 'm te gaan kriebelen, wat een schatje zeg! :+:

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 15:48

Ontzettend gaaf weer, TT. Weer een topwerkje! :j
Vind de afsnijding van de schouderpartij leuk passen bij het geheel. Geeft het iets vrolijks en speels.
Dat harige veulensnoetje moet je gewoon bijna aaien. :D

Ben benieuwd hoe het resultaat wordt als het geheel ook een achtergrond (in detail, al dan niet) krijgt. :j Denk dat dat ook iets kan toevoegen aan het geheel.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 18:41

Wat leuk om ook eens een veulenversie tussen al je arabiertjes te zien! Ik krijg hier gelijk een geboortekaartjes-gevoel bij.
Hij lijkt wat groffer als je andere werk, maar dat stoort absoluut niet.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 19:49

Kan idd kloppen dat ie wat grover is, ik weet ook niet waarom precies :o ik heb nog steeds niet echt een vaste steil, ik begin eraan en zie wel waar het eindigd :D ik vind hem dan ook wel wat kleuriger dan andere tekeningen van mij.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 08:27

Qua opzet vind ik hem heel netjes. De grove toets vind ik ook prettig, behalve dat je streken naast grof ook erg lang zijn en dat strookt absoluut niet met de werkelijkheid, anders is het wel een erg wollig veulen. (Heb de foto toevallig wel al gezien, ik neus ook af en toe rond op het AV forum ;) )
Qua uitstraling vind ik hem al erg goed gevangen, maar wat uitvoering betreft wat minder. Vind hem qua kleur al mooier dan je eerste portretten en prettig om naar te kijken, vind hem ook meer Arabisch dan je voorgaande Arabieren. Ook erg leuk dat je de manen zo speels hebt opgezet. Het is wel moeilijk voorbij de bles te kijken, daar verdwijnt hij bijna. Je hebt hem volgens mij ook wat boller gemaakt, maar de uitstraling vind ik wel al heel netjes, wat ik al zei.
De afsnijding vind ik niet zo. Niet alleen lastig om hem in een passepartout te krijgen (rond, kan, maar hij is daar weer te krap voor dus de omlijsting moet echt komen van het zwarte vel zelf wat ook wel de bedoeling zal zijn, en dat is een kwestie van smaak, maar die vind ik bij Iceprincess beter uit de verf komen; die komen weg uit het zwarte vlak, deze ligt erop vandaar dat ik toch blijf denken aan een passepartout). De afwerking van de hals vind ik ook niet zo mooi, het veulen had op de foto juist een heel mooie spanning in de hals die ik hier niet terugzie, wat ik wel jammer vind. Je had een hint van schouder mee kunnen pakken om hem daarmee uit het zwarte vlak te laten komen.

Verder niks op aan te merken, gewoon zo doorgaan jezelf te ontwikkelen. :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 11:19

Dank je Joriek, je commentaar herken ik heel goed :D en ik had je idd al egspot op het AV forum... ;)
Precies de punten die jij noemt gingen gewoon niet zo gemakkelijk...en als het dan niet lukt zoals ik wil wordt ik soms een beetje slordig in afwerking, dat kun je idd bij de hals goed zien ;)

Krijg nu 5 tinkers achtereen dus weer ff wat anders...