[TEK] Chocolat, yummy

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[TEK] Chocolat, yummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:19

Een portret van Johnny Depp in de film 'Chocolat'.
Deze tekening heb ik een aantal jaar eerder ook gemaakt: http://img29.imageshack.us/img29/4939/johnnyoud.jpg
Ik heb er bewust voor gekozen de kleding slordig te houden, zodat de aandacht meer naar het gezicht getrokken wordt.

Afbeelding

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:22

Mooi getekend, maar als ik eerlijk ben haal ik Johnny Depp hier niet uit.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:22

Je bent echt gigantisch voor uit gegaan! :wow:
heel leuk dat je de kleren schetserig hebt gelaten.
Het haar vind ik echt super goed gedaan erg realistisch!
Het gezicht vind ik ook heel goed. Al moet ik wel zeggen dat ik Johnny er niet geheel in herken. Zijn gezicht is ook wat scheef.

EvelijnS

Re: [TEK] Chocolat, yummy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-09 17:25

Niet? := Oh, ik wel eigenlijk. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Klopt AB, dat het gezicht scheef is. Mijn schetsen zijn nog steeds verre van perfect. Heb je tips hoe ik het gezicht beter in verhouding kan tekenen? :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:29

Het helpt mij heel erg door met het potlood te checken of de ogen op de goede hoogte zitten en of de oren goed staan (als je dan het potlood er langs laat lopen dan zie je algauw dat het ene oor wat lager moet bijv in vergelijking met het andere oor.).
Dus als je het plaatje hebt uitgeprint kun je dat makkelijker doen en kun je ook de ruimte er tussen checken.
In mijn schets staan dan ook heel veel rechte lijnen van oog naar oog en over het hele gezicht van boven naar beneden om te checken of het goed zit := (soms heb ik genoeg aan alleen checken met het potlood er bij langs, en soms schets ik even een lijn)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:20

Kmoet zeggen dat ik meer van je gewoon ben. Dit is een van je mindere. :) Kwa techniek is deze veel beter dan je oudere versie. Toch komt de oudere vlotter naar voren. De ogen spreken meer. Deze zijn ogen zijn toch wel wat doods vind ik. Maar hij lijkt wel meer op johnny depp dan de oudere. :) Alleen is zijn neus wel érg scheef. :P

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 22:55

ik vind de persoon en de opvulling wel goed, maar zie hier ook helemaal geen johnny depp.

Vind (hopelijk zonder dat je het verkeerd opvat) meer een "hobbit" dan een persoon. Vanaf de rechterhelft= top
maar links is het in mijn ogen verkeerd.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 06:52

Bedankt allemaal.

AB: Bedankt voor de tips, daar kan ik wat mee. :)
Marjoke: Ja die neus. :+ Ik probeer hem steeds te veranderen maar het lukt niet. := Nog maar eens proberen.
Woest: Oké, ik weet nu wat er fout aan de tekening is. Maar hoe kan ik dat dan verbeteren?

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 19:05

Idd je verhoudingen kloppen niet helemaal. Maar ik denk dat dat nu wel genoeg is benadrukt ;)

Daarnaast vind ik dat het in het gezicht wel wat meer diepte mag gebruiken, meer contrast. Dus licht de oplichtende plekken iets meer op, en de schaduwplekken mogen wel iets donkerder. Zoals je het haar hebt getekend! Dat ziet er super mooi uit!

Veel succes met oefenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 21:04

Ik herken hem er wel uit.. en ik kijk nooit films van hem? :))

Vind dat je heel erg vooruit gegaan bent Eef! :j
Verder.. ja de verhoudingen lijken niet helemaal lekker te zitten, maar dit is al heel vaak gezegd en ik zou zelf ook niet weten hoe je dat goed zou moeten doen..

Maar ik vind echt dat je hard vooruit gaat! :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:50

Ik herken Johnny Depp er ook niet in (maar - voor de kijker rechts - heeft hij wel wat weg van Orlando Bloom, haha :') ). Ik denk dat je met name bij het linkeroog fout zit, dat lijkt wat uit te puilen en zit direct onder de wenkbrauw geplakt, zonder dat je hier een diepte van de oogkas in kan waarnemen. De rechterkant van het gezicht vind ik beter gelukt. (Alles voor de kijker dan he, in werkelijkheid gaat het dan om het rechteroog dat uit puilt, en de linkerkant die beter is).

Dat je er voor hebt gekozen om de kleren niet netjes te maken om de aandacht naar het gezicht te trekken, vind ik wat jammer. Ik denk dan al gauw bij het zien van zo'n tekening dat je na het gezicht geen zin meer had. Snel snel een blouse er onder en klaar.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 08:52

Bedankt voor de tips! :)

Ik heb geprobeerd er wat mee te doen, maar als ik er nu naar kijk is het nog veel erger geworden, helaas.
Orlando Bloom? Yugh, bedankt voor het compliment. :=

Ik denk dat , dat van die blouse, een kwestie is van smaak. Ik zie hier namelijk geen snel snel in, maar een iets wat wat onbelangrijker is dat naar de achtergrond is geplaatst.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:06

Ik herken Johnny Depp er absoluut uit! Chocolat is ook niet zo recent meer...

En ik ben het wel met Snadrem eens over de blouse. Verder echt een heel mooi werkje! Ik zou willen dat ik zo mensen kon tekenen.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 19:51

Ik heb van de week een erg lang bericht getypt. Toen ik het wou plaatsen viel mijn internet uit en weg was het bericht.. Ik had niet onmiddellijk de moed opnieuw te beginnen, want het was echt frustrerend :P . Maar vandaag probeer toch maar opnieuw uit te leggen wat ik eerder al heb gedaan.

Zijn neus is scheef. Dit komt omdat de lichtinval meer naar rechts moet. Nu zit er rechts een te groot vlak schaduw. Ook is zijn neus van vooraanzicht, terwijl de rest van zijn gezicht vrij zijaanzicht is. Dus zijn linker neusgat + vleugel moet kleiner.
Zijn rechter oog is vrij goed. Maar wat anderen ook al aangaven is dat het linker oog tegen de bovenkant aanplakt, wat het gezicht scheef maakt. Ook moet het linker oog kleiner, omdat het verder van je weg is, hier is het groter.
Een voorganger zei ook al dat hij op een elf lijkt, dit door zijn puntig oor denk ik. Nochthans moet het zo puntig. Alleen is zijn oorlel van vooraanzicht en de schelp is gedraaid zoals het hoort. Dus de oorlel moet ook meer naar achter draaien, zodat je deze minder groot ziet.
Zijn linker oor mag een beetje hoger zitten dan het rechter, maar hier zit het echt té hoog. Dat benadrukt het scheef zijn nog meer.
Tot slot zijn haarlijn. Ik begrijp de 'mannenuitsnede' aan de linker kant. Toch zit deze iets té ver denk ik. Als je wat meer haar tekent aan de linker kant, gaat het hoofd ook weer minder scheef lijken.

Misschien moet je zijn hoofd gewoon eens voorstellen als vooraanzicht. Stel dat deze man zijn hoofd naar je toe draait en in je ogen kijkt. Dan zie je al snel wat er fout zit. :)

Je weet dat ik dit niet aanvallend bedoel, maar enkel om je te helpen. Ik wil ook nog een keer zeggen dat ik echt al veel beter werk van je heb gezien en dat ik ook wel weet dat jij weet hoe perspectief in elkaar zit. Dus ik wil niet kleinerend overkomen. Maar soms heeft iedereen eens een zetje nodig als je zelf al te lang naar je blad zit te kijken. :)
Succes!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 20:01

Marjoke, heel erg bedankt voor je uitgebreide commentaar. Ik waardeer het heel erg dat je deze moeite doet, zodat ik goed kan leren van wat jij mij laat inzien nu. :)
Ik zal er nog eens mee aan de slag gaan aan de hand van jouw commentaar, bedankt! :)