[TEK]Tekeningen met een grove toets

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK]Tekeningen met een grove toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:36

Hallo allemaal.

Ik teken nu zon zes jaar, en nog steeds had ik niet echt mijn eigen fijne stijl ontwikkeld. Eerst werkte ik met grafiet. Toen kon ik er niet meer mee overweg en ging ik naar de coloursofts. Toen kwam er pastel krijt en potlood bij, maar dit lag me ook niet. Ondertussen houtskool aquarel en van alles uitgeprobeert. En toen kwam ik toch weer terug op grafiet.

Nu werk ik heir inmiddels al enige tijd mee, en nu begin ik pas écht bij mezelf een stijl te herkennen. Namelijk een tekening met vrij veel contrast en een grove toets.

Wat ik me nu afvraag, valt dit een beetje in de smaak? (Niet dat ik ermee ga stoppen als het niet in de smaak valt, dit werkt voor mij echt super :j ).

Mijn drie nieuwste tekeningen:

Zojuist afgerond, een tekening van mijn eigen pony (Eventueel kan ik de foto erbij plaatsen mocht daar interesse in zijn):
Afbeelding

Twee tekeningen (Meer uitgewerkte schetsen) uit het WWMPT-topic:
Afbeelding

Afbeelding

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-05-09 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 15:54

Je tag moet gewoon [TEK] zijn :+

Persoonlijk hou ik meer van minder grof en harde lijnen. Ik herken je stijl ook, kan het er zo uit pikken. Maar ik zie liever toch wat zachtere tekeningen. Wel met veel contrast maar geen harde lijnen. Al vind ik het bij tekening 2 wel erg mooi. :j
Bij tekening 1 en 3 vind ik het té.

Anoniem

Re: [TEK]Tekeningen met een grove toets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:17

Nu je het zegt := :o Heb het verandert :j

De harde lijnen vind ik zelf soms ook té hard. Daar ben ik nog mee aan het oefenen/kijken. Vond bij de tekening van Kel (De eerste dus), dat eigenlijk juist meevallen ten opzichte van de andere twee?

Mooi dat mijn stijl al herkenbaar wordt :P

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:22

Ja bij de tekening van Kel valt het ook wel mee. Alleen daar heb je het heel hoekig gemaakt een beetje alsof ze uit hout gesneden is. Bijvoorbeeld bij het oor. Dus bij die tekening zou alles wel wat ronder mogen (persoonlijke mening hoor :P )
Verder erg netjes, het halster ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:34

Lijkt inderdaad net of ze uit hout gesneden is.. Mijn bedoeling bij die tekening, was zo veel mogelijk diepte erin brengen. Dat is in elk geval gelukt :+
Bij het oor zou een schaduw op de rand al wat oplossen denk ik? Zal er zo nog eens voor gaan zitten :j

Het halster is netjes ja? Ik ben persoonlijk nooit voor halsters/hoofdstellen, en die laat ik dus altijd weg. Dit is dan ook de eerste keer dat ik een halster teken. Vind dat het meestal afbreuk doet aan een tekening :)

Bedankt voor je tips :D Zijn zeer welkom :j