[TEK] saffron

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

silkie

[TEK] saffron

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 10:49

Na een tijdje hier al te hebben meegekeken, vond ik dat het tijd werd om ook zelf maar eens paarden te leren tekenen.

Na een aantal keer oefenen, eindelijk een tekening van het paard Saffron (uit het `aanvraag en resultaat topic paarden tekenen`) gemaakt, die wel een UK-topic verdiende.
De tekening is gemaakt met vulpotlood op A-4 formaat.

Graag jullie opbouwend commentaar.

Afbeelding

Winandaa_

Re: [TEK] saffron

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:10

Prachtig! :D Ik vind dat je het heel erg netjes gedaan hebt.

Misschien 1 opmerking: Ik mis de manen bij de hals nog een beetje. Maar dat kan natuurljik aan mij liggen.

Knap hoor!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:57

Nou, dát is pas paarden tekenen, ipv dat broddelwerk van mij (oeps!) Ik zou er helemaal NIKS meer aan veranderen en lekker er een lijstje erom heen doen!

Pareltje! +:)+ +:)+

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:59

ik denk niet dat je nog hoeft te LEREN paarden tekenen.
je bent geslaagt hoor:)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:08

latnahc2 schreef:
ik denk niet dat je nog hoeft te LEREN paarden tekenen.
je bent geslaagt hoor:)

En hoe! ***** sterren! :D

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:30

Erg mooi. Sprekend koppie heeft dat dier en dat heb je mooi neergezet. Toch mag hij misschien nog net wat meer uitstraling. En ik weet niet wat die bol in zijn neusgat is? Het andere neusgat heeft ook nogal een rare vorm als je het mij vraagt. Misschien teken je de foto wat te letterlijk over en was ze niet erg duidelijk?
Verder is het erg zacht getekend en vind ik vooral de manen erg mooi.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:12

Hoi, heel mooi getekend hoor.

Alleen moet je inderdaad nog eens naar de snuit kijken, de neusgaten kloppen inderdaad niet, maar ook de bovenlip verdient nog wat extra aandacht, en de overgang van neus naar neusbeen, daar klopt de bespiering niet helemaal.

Maar een heel net werk hoor, mooie uitdrukking heb je erin gelegd. Ik vind ook dat je mooi met contrast werkt, de lichtere snuit steekt mooi af tegen de vacht van de hals.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:54

héél mooi. Normaal is met al het pastel gedoe een potlood tekening maar gewoontjes, maar toen ik dit zag zei ik echt (niet gelogen) Wow heel stilletjes :p
het enige wat me wat stoort is de donkerheid bij de manen, en ja, als ik er zo naar kijk denk ik nog "dat hoort erbij, dat is zo!" maar het is me niet toch iets té donker als je een tikkeltje lichter had gevuld was hij af!
super hoor!

edit: ik vind de neusgaten echt niet storend omdat je aandacht getrokken wordt naar het gewoon absoluut perfect afgewerkt bit en het sprekend oog!!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:58

Erg gaaf getekend. Mooi zacht neergezet. Ik vind het werkelijk een mooi plaatje om naar te kijken. De manen ook. *Jalours* :D
Het oogje is ook heel realistisch.
Het enige wat ik nog mis is iets diepte in de oren. Maar dat is echt een klein puntje!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 13:00

Hij is echt gaaf geworden! Bedankt :D

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 18:28

Dank voor jullie complimenten en commentaar!
Maar jullie weten wel de vinger op de zere plek te leggen :o

@ marjoke; Heb idd ook raar naar het `bolletje` in het neusgat zitten kijken. Heb geprobeert er meer een soort plooi van te maken, maar vond dat afbreuk aan het beeld doen. Uiteindelijk toch maar een `bolletje` gemaakt omdat dat het meest met de foto overeenkwam.

@Woest; kan me voorstellen dat je de tekening bij de manen een beetje aan de donkere kant vindt. Toch heb ik daar bewust voor gekozen, het geeft een beetje een mysterieuze, dromerige uitstraling.

@siemxfunny: ja die oortjes, op een of andere manier blijf ik de oortjes moeilijk vinden en lukt het me niet om er goed contrast in aan te brengen. (Zal bij mijn eigen paardjes eens een grondige studie van de oortjes maken, misschien dat het dan beter lukt ;) )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:41

:+: vulpotloodjes zijn fijn hè? :D

Mooie tekening heb je gemaakt, petje af!!
Neusje kijk ik ook wat vreemd tegenaan, maar ik denk dat dat komt omdat je twee 'plooien' op een dusdanige manier tegen alkaar hebt laten 'aanlopen' dat het lijkt alsof er een ruimte tussen ontstaat die dieper is dat hij in werkelijkheid is :)
Wat betreft de oren: wat meer contrast zou kunnen werken, of misschien tijdens het tekenen bedenken dat de oren ook bestaan uit haren en niet enkel vloeiende lijnen zoals ik die er nu in meen te zien? Ik moet zeggen dat het mij niet stoort. Vind het een fijne tekening die lekker in balans is :)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 13:33

Zozo hij is wel goed herkenbaar geworden. :D
Knap gedaan hoor. :j