[FOTO] Vurig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Vurig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:42

Het 1e topic sinds mijn nieuwe camera (heb 'm nog geen week :+), een Canon Powershot SX200 IS (compactje).

De foto .. Eigenlijk gewoon slecht, maar toch vind ik 'm wat hebben :Y)

Afbeelding

Vinden jullie het ook wat? Of echt helemaal niks :+

(wat er technisch verkeerd aan is mag je altijd melden natuurlijk, maar het ging ZO snel allemaal, en ik was er eigenlijk helemaal niet klaar voor :o ).

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:45

Eerlijk gezegd vind ik het niet wat..
Hij is scherpgesteld op de achtergrond en de voorgrond is onscherp en een beetje flets. Hier kon je natuurlijk ook niets aan doen aangezien het een onverwachtse foto was, maar dat maakt het ook een beetje lastig om fototechnisch commentaar te geven.

Fototechnisch is hij namelijk eigenlijk niet erg goed. De compositie is namelijk ook jammer door de paal voor de hals en dat de oren er niet helemaal op staan.

Maar aan de andere kant, heeft commentaar geven niet echt zin omdat het eigenlijk gewoon toeval was dat je deze foto maakte. Ben benieuwd naar foto's waar je wel bewust mee bezig bent geweest, misschien dat die leuker zijn!

Sorry! Succes nog :)

xvanity22

Re: [FOTO] Vurig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 23:04

Ik vind het eigenlijk ook niet veel :o
De achtergrond stoort me nogal en hij is niet helemaal scherp.
Volgens mij is die scherpgesteld op de paal?
Verder vind ik het ook jammer dat het paard er niet helemaal op staat.
Sorry, Veel succes met verdere foto's ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:03

De onscherpte van het paard vind ik niet heel erg, dat draagt bij aan de dynamiek, maar de scherpte van de achtergrond stoort me wel!

De uitsnede (wat denk ik toeval is...:D) vind ik wel spannend!
Ook het licht dat over het voorhoofd/neus glijd is (toevallig?) mooi!

Dus daar kun je op gaan letten zodat je de volgende keer een super-gelukte foto maakt, ook als alles zo snel gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 16:18

Alles wat je ziet is puur toeval :+
Maar je moet er van houden denk ik .. Toen ik de foto zag had ik (ondanks dat ik echt wel zie dat die technisch helemaal niet goed is :Y) ) iets van: wauw, wat een uitstraling! Wat een ... Naja, ik weet het niet, maar het doet me ergens aan denken :Y)

Maar misschien van deze gelegenheid dan gebruik maken voor een vraagje. Ik kreeg namelijk bij de vorige ookal eens te horen van: je hebt precies scherpgesteld op ...
En dit was dan bij mijn weten niet zo, bij mijn weten stond de groene rechthoek echt wel scherpgesteld op het onderwerp (ging dan om een paard of hond ofzo). Kan dit dat dit bij mij zo lijkt op te camera, maar dat de camera dan toch ergens anders op scherpstelt?

(ik zeg nu niet bij deze foto hé, kan goed zijn dat het niet op het paard was, omdat ik wat hoorde, mij omdraaide, de camera richtte en getrokken heb .. zo ongeveer :+ ).

In mijn onderschrift staan trouwens nog meer foto's van hetzelfde moment, eigenlijk allemaal niet echt serieus getrokken, maar bij sommigen is in ieder geval het paard wel scherp :Y) Mogen jullie ook altijd eens een kijkje nemen natuurlijk ;) (eventueel via pb ofzo zijn tips zeker welkom! :) )

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:07

Je moet even kijken hoe je scherpstelvelden zijn ingesteld.
Misschien staat ie op automatisch en dan pakt de camera automatisch het scherpstelveld dat overeenkomt
met het onderwerp dat de camera denkt scherp te moeten maken ( :+ snap je het nog....haha).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:15

Ik snap het ja (denk ik :+) maar je hebt dus in het midden zo'n rechthoek, als de camera scherpstelt wordt die groen (bij Canons toch, bij mijn oude Samsung was dit ook) maar dan kan het dus dat die groen wordt omdat die heeft scherpgesteld, maar het is niet noodzakelijk hetgeen wat in het groen (in het midden dus) zit waar die op scherpstelt? Als je me snapt :=

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:34

Ik vind de foto helemaal niets. Je hebt niet nagedacht over de compositie, over de techniek, het is allemaal puur toeval. Wat voor commentaar kan ik dan nog geven?
Hij is flets, bewogen, storende achtergrond, te krap. Het is voor het eerst dat ik dit zeg, maar ik vind dit geen FK-waardige foto. Als je een foto maakt denk je na over alles om het een mooie foto te maken. Dat heb je hier absoluut niet gedaan. Jammer.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:51

Mischien kan je bij aanvraag foto bewerking vragen of iemand da gaas en die paal weghaald, dat staat wel mooier dan en sommige kunnen het echt heel goed doen !