resolutie foto's te laag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ladyAn

resolutie foto's te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 21:12

Ik twijfel of mijn vraag hier op de juiste plaats staat:

Afgelopen weekend met mijn zusje een 'zussenweekend' gehad. Veel foto's gemaakt. Wil hier via een albumprintservice een fotoalbum van laten maken, maar wanneer ik de foto's over de volledige pagina (15x20) wil plaatsen, geeft het softwareprogramma aan dat de resolutie van de foto te laag is.
Kan dit aan de instellingen van de camera gelegen hebben? Het is een compactcamera van 10 mp die normaal gesproken prima foto's maakt, ook in groter formaat.
Ik open de foto's met Adobe Photoshop. Ik vrees dat er aan de resolutie van de foto's niets meer te veranderen is .. ? Hierbij een voorbeeldfoto waarvan ik zelf niet de indruk heb dat deze erg onscherp wordt wanneer ik deze iets vergroot.

Afbeelding

Mijn vraag is:

Wat kan de oorzaak zijn van de lage resolutie van alle foto's en kan ik hier nog iets aan veranderen?

Bedankt :)

(En corrigeer mij als deze post op de verkeerde plaats geopend is)

savale

Re: resolutie foto's te laag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 22:14

leuke foto, maar als ze uit de camera komen zijn ze toch wel groter? Zo niet dan staat op je camera iets niet goed waardoor ze allemaal te klein zijn. Zou balen zijn!
Het kan ook met overzetten van de foto's van de camera naar de computer verkeerd gegaan zijn. Hoe heb je dat gedaan?