[ART] MLP-Custom: Mommy & baby Daphnis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[ART] MLP-Custom: Mommy & baby Daphnis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-09 19:07

Afbeelding
Mommy & baby Daphnis
Daphnis Nerii, vlinder

Mijn eerste G1 customs, meteen maar een mommy en een baby. Heel apart om eens een G1 te maken. Toch heel anders. De verf reageerde ook anders op het plastic. Het leek net of de verf op oa de oren in de eerste laag 'weg trok'. Maar na de 2de laag was dat weg.
Er zitten wat minpuntjes aan die ik liever anders had gezien. Maar over het totaalplaatje ben ik toch best wel tevreden. Lekker fris groen met aparte vormen.

Wat vinden jullie van deze 2? :)

Blinnii

Re: [ART] MLP-Custom: Mommy & baby Daphnis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 19:08

Wauw Mireille, die zijn echt super gaaf geworden! :wow:
Heb er geen woorden voor: prachtig! Zijn dit overigens speciala MLP, G1??

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:03

Ik vind ze heel gaaf Mireille! Vooral ook de subtiele kleurverschillen op het lichaam. Spreekt heel erg :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:06

Wat schattig :+:
Zijn weer mooi gelukt Mireille +:)+

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:20

prachtig Mireille ! G1's zijn toch mijn favorietjes (jeugdsentiment hé).
Zijn ze dan van ander materiaal, dat het apart was om een G1 te customizen ?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 18:25

Thanks. :D

Toch ander plastic denk ik (in verhouding tot G3's). Ik vond bv het hoofd en de billen een stuk dunner. Ze deuken makkelijker dan G3's. Met het rehairen was ik ook wel bang dat door de flexibiliteit de verf te veel zou bewegen, en zou barsten. Dat is gelukkig niet gebeurd, maar voor de hoorntjes was het wel knap lastig. Die hadden er ook netter op gekunt, maar daar kan ik nu niet zo veel meer aan doen helaas.

Irisjuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 19:15

Ik vind dit altijd zo mooi!!
Ik wil zelf ook een keer een My Little Pony gaan "pimpen"
Hoe moet dat ?
Kan je me misschien pb'en en uitleggen hoe ik een MLP kan pimpen?
Heb je daar een speciale MLP voor nodig of wat?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 15:05

Wat een heerlijk setje weer Mireille. :+: Origineel thema, leuk hoe de vlinder terugkomt in de 'kroontjes'. De vleugels zijn ook supernetjes aan de lijfjes gemaakt, en leuk dat je ze van doorzichtig materiaal hebt gemaakt in plaats van massieve klei. Ik had het ook wel apart gevonden als je hetzelfde type vleugels als de vlinder had gebruikt, maar misschien ligt de gelijkenis er dan wat te dik op. En die hoorntjes blijven enig. :)

Qua kleur vind ik ze eigenlijk nog een beetje saai, ze zijn wel érg groen. Ik denk dat ik ze wat levendiger had gevonden als je bijvoorbeeld de typische roze vlekken van de vlinder terug had laten komen. :) ( Of omdopen tot My little Moddies? :)) Niet schieten.)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:17

Ik vind deze erg gaaf. Ik hou wel van groen en vind ze een prettige uitstraling hebben, wat minder druk dan wat ik van je gewend ben, maar ik vind dat ook wel passen bij een G1.

Met welk materiaal heb je de vleugels en kroontjes gemaakt?
De voelsprieten maken het helemaal af.
Vind de haarkleur ook goed gekozen.
Alleen de glitters op de flank vind ik wat minder uitgevoerd, maar is zo te zien nog vrij subtiel.

Ik vind de G1s toch zoveel mooier dan de huidige, zelfs al heb ik maar een handjevol G1s en een hele berg nieuwe pony's. :D

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 09:30

Irisjuuuhh: om alle handigheidjes omtrent pony customizen te leren kun je bij mij een workshop komen volgens (info via pb) ;).

Bedankt Elanor en JoSav. :) De vleugels zijn van ongeveer 1 mm dik transparant plastic. De haarkleur is een combinatie van lime groen en zilver. Niet echt om en om er in gezet, maar voor het rehairen heb ik de kleuren al gemengd.

Ik wilde deze G1's ook niet al te druk maken. Denk dat het bij hen net wat minder spreekt als ze én een ditje en een datje én nog iets hebben. Zo simpel mogelijk (al hebben ze met deze vleugels en een kroontje ook al best veel) en ook niet te veel kleuren gebruiken. Ze zijn me ook wel érg groen geworden, daar twijfelde ik eerst nog over := maar uiteindelijk ben ik er toch wel tevreden mee.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:32

Prachtige customs hoor!!
Ik vind de kleuren van de haren ook erg mooi. Niet 1 kleur, maar wel subtiele verschillende kleuren... zodat het geheel niet te druk wordt..

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 09:35

Wat een heerlijk gekleurd setje zo samen Mireille :) dat groen is heerlijk gewaagd maar pakt super uit!! Heerlijk dromerige oogjes hebben ze meegekregen :j

Vind je de G1's lastiger met customizen? := ik vind ze juist prettiger, heb het idee dat de verf beter pakt op deze pony's. Het rehairen vond ik ook wel erg spannend ivm eventuele barstende verf, maar dat pakt tot op heden goed uit gelukkig :j

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 07:21

Ik weet niet wat ik van deze moet vinden. Ik vind de kleuren totaal niet mooi :o Daardoor krijg ik denk ik al een 'negatief' beeld in mijn hoofd.

Je hebt ze wederom prachtig gemaakt hoor, maar ik had ze liever met andere kleurtjes gezien :D