Apart idee en mooi uitgevoerd! Misschien zou het zonder de witte lijn (die de omtrek van het paard aangeeft) mooier zijn, want de tekening laat juist zien dat die niet nodig is. Verder zit er midden-onder een overgang van donker licht die daar niet hoort. Vind ik.
Wolkje
Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-09 19:55
sammyvriend schreef:
Verder zit er midden-onder een overgang van donker licht die daar niet hoort. Vind ik.
Klopt, daar had ik mijn schilderijtje even alleen gelaten, en toen ik terugkwam was de verf al grotendeels opgedroogd. Dit is de eerste keer dat ik iets met verf doe, had geen idee dat t zo snel ging....
Ik vind het een erg leuk idee, maar nog niet helemaal hét. Het paard zit nog wat tussen abstract en realistisch in, ik zou er echt voor kiezen om het paard óf zo realistisch mogelijk met zo min mogelijk lijnen neer te zetten, of een nieuwe ''vorm" te bedenken.
Ook loopt het hoofd een beetje twijfelachtig af, hij lijkt uit de kant te komen maar ook stiekem nog door te lopen in de achtergrond. Ik denk dat je wat meer moet durven, want het idee is wel erg leuk!
Koper
Geplaatst: 12-05-09 09:20
Is dit echt je eerste schilderij? Ik vind het prachtig, leuk bedacht en als je dit als idee/model gebruikt en inderdaad wat meer gaat durven denk ik dat daar hele leuke dingen uit zullen komen. Om toch even te zeuren? de voorpluk ziet er een beetje raar uit. Vind ik.
wat een tof idee dit!!! Mooi zo die zee in de vorm van een paard. Ik zou het idee nog wat verder uitwerken in een nieuw werk. Met een horizon en lucht boven de zee, schuimkoppen en zonder die witte omtreklijn. Je hoeft echt niet bang te zijn dat we er dan geen paard meer inzien, nu heb je die illusie nog net iets tè sterk neergezet. Of had je dit werk niet bedoeld als paardenvorm in de golven van de zee en ben ik de enige die dat erin ziet?