[TEK][WIP] Hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_shawnee_

[TEK][WIP] Hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 14:16

Ik had een vriendin beloofd een tekening te maken van haar hond. Dus daar was ik vol goede moed aan begonnen.
Maar het viel toch een beetje tegen. En nu ben ik eigenlijk een beetje vastgelopen. Ik weet niet zo goed meer hoe ik verder moet.
Het is een beetje een rommeltje geworden. Ik weet ook dat ik in het vervolg netjes van links naar rechts ga tekenen, zodat ik er niet zo'n kliederboel van maak.

Graag zou ik van jullie horen wat jullie ervan denken en hoe ik het nu het beste verder kan aanpakken.
Ik ben niet echt een volleerd tekenaar ofzo. Heb misschien drie tekeningen gemaakt met pastelkrijt en pastelpotloden van Van Gogh.
Ben nu ook bezig met wat tekeningen van potlood te maken zodat ik wat meer met verhoudingen kan oefenen.

Dit is de foto waar het omgaat. En drie van de stappen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laat maar weten wat je ervan vind, en tips over techniek en dergelijke zijn van harte welkom :o

Seven

Re: [TEK][WIP] Hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 14:42

ik ben benieuwd wat het gaat worden
wat ik wel n beetje jammer vind is dat je zoveel kleur dr in verwerkt en dat dat op t laatste plaatje eigenlijk niet meer zo goed toont, het ziet er wel heel mooi uit maar vind dat zonde van de kleuren hahaha
verder lijkt het nu alsof de hond een onderbeet heeft end at het oog erg dof is

ik ben benieuwd naar het eind resultaat

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-09 17:19

Vagolijntje, tnx voor je reactie!
Ik had eerder ook wel eens een tekening gemaakt en toen kreeg ik als reactie dat ik te weinig kleur gebruikte, vandaar. Het zijn maar pastelkrijtjes van de action dus het valt mee...

Maar is mijn tekening zo erg dat er verder niemand reageert? Of komt dat misschien omdat het een hond is en geen paard.
Zou het fijn vinden als ik nog meer tips kreeg! Opbouwende kritiek is van harte welkom :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 08:54

Gaaf om in die eerste tekening te zien hoeveel kleur je gebruikt! Alleen jammer dat je daar in de laatste niet veel meer van terug ziet. Ik zou proberen wat minder de focus op zwart te leggen, en nog veel meer op kleur. Alleen in de slotfase dan eventueel wat accenten met zwart.

(maar dat is dan meer voor de volgende tekening, anders wordt het hoofd nu veel te donker in verhouding ;) )

Ook ziet het oog er nu erg dof uit, er ligt een blauwe waas over heen.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 17:06

Jaaa Bagger :)
Echt tips kan ik je niet geven, want heb zelf nog nooit met pastel gewerkt...
Ik vind hem gaaf worden! (het lijkt idd een beetje op een onderbeet, mss moet je daar nog eens naar kijken)
Verder.... keep up the good work +:)+

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 11:08

Ik zag het helemaal niet meer zitten met mijn tekening. Hij was zo dof en somber en vooral erg zwart geworden..
Ik wist niet meer waar ik moest beginnen. Daarom ben ik helemaal van voren af aan opnieuw begonnen.
Zelf ben ik er best tevreden over, de ogen zin veel minder dof en doordat er veel meer kleur in de tekening zit vind ik hem ook wat meer leven.
Ben benieuwd wat jullie vinden!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:38

Ziet er érg goed uit! Zit veel diepte in door alle kleuren :j Heb je over het blauwe een laag zwart gedaan? Of meerdere kleuren waardoor zwart is ontstaan?

Ze doet me een beetje aan mijn oude hondje denken.. Moest even slikken toen ik je tekening zag. Als je ooit aan opdrachten begint, dan laat het me maar even weten ;)

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:33

Wouw hij is supergaaf geworden!! Ik zou denk ik alleen het achterste stuk (nek/rug) ook nog iets meer inkleuren...
Hij is heel sprekend geworden, een gaaf met die kleuren!!

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 16:45

Oei, ik was dus vergeten erbij te zetten dat hij nog niet af is. Want natuuurlijk moet de nek/rug nog verder worden ingekleurd :)

Ik heb naast het blauw vooral ook veel gewerkt met paars, en stiekem is het hier en daar een beetje aangezet met zwart, maar zeker geen puur zwart, want daardoor had ik mijn vorige tekening de ruenering in geholpen! :o
Het was ook het paarse potlood waar ik ruzie mee kreeg, hij wilde namelijk niet geslepen brokkelde steeds af, en nu is het allerkleinste van de potloodjes ;(

Als ik ooit aan opdrachten begin laat ik het weten, maar voorlopig zal ik nog een beetje verder oefenen want het lukt nog niet altijd even goed.

silkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:08

ik vind 'm supermooi!
Je hebt de blik van het hondje goed te pakken. De tekening heeft echt een hele fijne uitstraling

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 08:24

En zo is hij uiteindelijk geworden. Vind zelf best goed gelukt, nu moeten we nog bedenken wat voor lijst eromheen.
Suggesties?

Afbeelding

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:28

Ik vind een aluminiumlijst erom heen altijd wel erg mooi staan ;)
Hij is wel supergaaf geworden zeg!!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:33

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:54

wouw hij is echt veel beter geworden super dat je echt wat met het commetraar hebt gedaan ik vind hem heel erg sprekend en echt een oudere hond uitstraling hebben
super

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:41

Je wist mijn antwoord natuurlijk al, maar ik vind hem echt heel mooi geworden. Het is precies Bagger zoals hij was :D
nogmaals bedankt he! en het lijstje gaat goed komen.
(en heb nog wel een hond voor je in de aanbieding ;) )

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 10:27

Ik vind hem heel erg mooi, maar het blauwe lichaam stoort me. ;) Ik zie liever dat dat zwarter wordt :D

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:53

Mooi te zien met hoeveel kleur je werkt. Pas op dat je niet te enthousiast wordt met blauw. Hij zou nog iets meer naar zwart mogen neigen en dan niet in de zin van het bijvoegen van zwart, maar pak ook andere kleuren. Ik zie nl ook enkele rood en bruin tinten en wellicht dat een beetje groen ook kan helpen. :)

Maar het ziet er verder heel goed uit! De uitstraling heb je helemaal te pakken.

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 14:08

Heel erg mooi gemaakt! Er zit echt diepte in de tekening :j
Ik krijg helemaal de kriebels om het zelf ook te proberen (hebben ook een hond).
Ik vind het alleen een beetje jammer dat er zoveel blauw in zit, ik heb het idee dat dat een beetje een vertekend beeld geeft t.a.v. het zwarte. Maar dat is persoonlijk ;)

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 07:46

Veel gaver zo!! Op de rug is hij nu wel heel erg blauw, maar er worden al tig tips gegeven om daar een volgende keer weer rekening mee te houden. Het koppie is echt veel sprekender, goed dat je gewoon overnieuw begonnen bent!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:58

Hoorde van Janneke dat Bagger hier te vinden is..
Ze heeft niks teveel gezegd, hij is supermooi en echt baggie..