[FOTO] Bloemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

andreaaa

[FOTO] Bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 16:17

Had van de week weer een paar foto's gemaakt. Ik vind deze wel grappig. Ik weet dat het een erg standaard onderwerp is ;).
Deze foto heeft niet zo'n spannende compositie maar ik wil toch graag jullie mening ervan & verbeter punten :)
Ze zijn gemaakt met een Canon eos 450d met een Tamron 70-300mm F/4.0-5.6 lens, was trouwens de eerste keer dat ik met deze lens fotografeerde.

Afbeelding

andreaaa

Re: [FOTO] Bloemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 13:49

Niemand? ;)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:50

ik kan er eigenlijk geen tips over geven vind hem erg mooi. Je ziet ook zelfs dat er iets van eitjes op de steel zitten. Hij zit ook niet precies in het midden wat ik juist leuk vind. Achtergrond is ook niet storend. Dus ik zie geen verbeterpunten eigenlijk.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:06

Ik vind het erg mooi! Super mooie kleuren!

Alleen de zwarte/paarse vlek leidt erg af! Volgens mij is dat ook een bloem, dus dan zou ik of kiezen voor weglaten, of minder scherpte-diepte pakken zodat hij scherper wordt (niet te scherp natuurlijk, aandacht blijft dan bij de eerste bloem).

Misschien nog een tip zodat de foto nog mooier wordt: probeer de bloem in het midden van een lichte achtergrond vlek te krijgen. Zo ontstaat er een soort licht-aura omheen, wat erg mooi kan werken. De aandacht gaat dan nog meer naar de bloem, en bij begint dan te stralen!

Compo vind ik erg goed, ik zou zeggen: de tuin in met je camera!

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 10:25

haha oke bedankt.
Ik heb zeker wat aan de tips!!! :D