[FOTO] Rough Selfportrait

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EsmeeF

[FOTO] Rough Selfportrait

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 15:54

Hello bokkers!

Ik kom ook maar weer een keer met een zelfportretje :D
Een foto zegt meer dan 1000 woorden zeggen ze, dus hoef er verder niet veel uitleg bij te geven denk ik..

1. Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie mening! :)

Liefs,
Esmée
Laatst bijgewerkt door EsmeeF op 07-05-09 15:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: [FOTO] Rough Selfportrait

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:55

De foto is schitterend, op 1 ding na. De weerspiegeling van de ramen en de camera en nog wat in je ogen.Dat leidt zo af. Vind ik echt jammer / zonde van de foto...

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:07

Inderdaad, de foto is heel gaaf, mooie blik en een goede foto. Alleen zo in het groot zie je inderdaad die weerspiegeling heel sterk en dat is jammer. Overigens wel het enige grote minpunt van de foto vind ik, verder issie top ;)

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:02

Prachtige foto! Het is inderdaad echt zonde dat je de weerspiegeling in je ogen ziet. Bij je neus (rechts) zit ook een vlekje, ik weet niet of het schaduw is of niet? Je hebt trouwens echt een mooie, sterke blik! :j

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:04

Ik vind die werspiegeling juist wel wat hebben aangezien hij bijna perfect symetrisch is, dat blaadje is ook heel leuk gedaan!
super foto!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:01

Leuk idee, maar ik weet dat jij qua uitvoering ook beter kan, Esmée. :) Persoonlijk vind ik de z-w omzetting niet echt lekker ogen, je huid - met name aan de rechterkant van de foto - lijkt wat vlekkerig. Je ogen zijn helemaal zwart, geen pupil meer te zien, wat ik (zal wel een kwestie van smaak zijn) jammer vind. Krijg ook een beetje het gevoel alsof je je lippen niet helemaal lekker ontspannen hebt.

Ben overigens wel benieuwd naar een kleurversie en naar de originele compositie, vind 'm nu vrij krap.

Even nog een edit. Ik zie net deze op je Hyves: http://94.100.114.137/572950001-5730000 ... _zctI.jpeg _/-\o_
Imo een heel stuk sterker! Fijn daar je hand, misschien iets krap rechts, maar desondanks dat vind ik dit beeld veel sterker en interessanter!
Laatst bijgewerkt door Julia op 07-05-09 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:05

Wauw! Vind het echt een hele mooie foto!
Zou wel zo een foto van mezelf willen haha :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:29

Mee eens, op die foto die Elessar hierboven aanhaalt vind ik veel sterker op de ogen, je ziet daar wel de ramen, maar daar stoort het niet, terwijl bij deze foto in het topic je ogen gelijk worden getrokken naar die rare driehoek. Bij de foto in de link, vind ik juist dat je daar een stuk raam ziet in je ogen eigenlijk wat toevoegen :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:25

ik vind de foto in de openingspost beter dan die in de link geplaats wordt.

bij die in de link vind ik de weerspiegeling veel meer storen, ook vind ik daar de ogen te donker.

in de openingspost vind ik de ZW omzetting juist lekker, een beetje gewaagd hou ik wel van en er mag best heel wat contrast is zitten. vlekkerige huid vind ik meevallen, de onregelmatigheden die ik zie vind ik wel heel fijn bij de foto passen. niet zo'n gepolijst plaatje, heerlijk!

Carmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:24

wat een prachtige foto, echt heel mooi en ik vind die weerspiegeling juist wel wat hebben :j
Ik vind het net klokjes lijken, die zwarte streepjes als wijzers, maar mss ligt dat ook wel aan mijn vreemde fantasie :+
Die foto die in de link geplaatst werd vind ik iets minder, daar zijn je ogen weer zo donker, jammer, maar ook die is alsnog hartstikke mooi ;)

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 09:56

Bedankt voor de toffe reacties!

Andreaaa; Inderdaad, dat vlekje zal ik nog even aanpassen. Thanks! ;)

Juul; Z/w omzetting is inderdaad vrij ruw, maar dat vind ik de sfeer in deze foto wel versterken. Wat betreft de ogen, de pupil is niet meer te zien inderdaad, het oog wordt overgenomen door de spiegeling.
Enerzijds ga ik mee met de meningen hier, als je bewust let op wat er in de ogen gebeurd is het inderdaad een tikkeltje jammer, maar het is absoluut niet zo dat mijn aandacht er direct naartoe getrokken werd en in z’n geheel vind ik de weerspiegeling zelfs wat toevoegen aan het geheel.
Kleurenversie van deze foto vind ik zelf een stuk minder sterk dan bovenstaande versie. Vind m’n makeup daar ook echt te donker. Bij de foto’s daarna gemaakt heb ik dat wat bijgewerkt ;)
Wat betreft de foto in de link die je daar plaatst; Thanks for the compliment, uiteraard. Moet wel zeggen dat ik dat niet meer de sterkste uit de serie vind. Zal vanmiddag nog 2 foto’s uit de serie erbij plaatsen die ik zelf dan ook nog wel mooi vind. Op dit moment zit ik niet op de juiste computer en zou ik ze dus alleen van hyves kunnen halen ;).

Carmax; Nooit genoeg fantasie. Hou ik ook wel van :) Bedankt voor je reactie!

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-09 09:09

De beloofde foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 22:54

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hem keigaaf vind! Alleen als ik lang nar de ogen kijken vind ik de weerspiegeling misschien een beetje irritant maar ik vind hem hoe dan ook top!

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 15:54

Ik vind het ook echt een prachtige foto!!.. Had nog mooier geweest als je je wenkbrauwen had ge epileerd maar dat zie ik dan weer hahah!!

Gave foto`s!!!

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:25

Wat een prachtige foto's!! Erg mooi sprekend gezicht heb je. Door dat blaadje wordt de foto nog interessanter gemaakt! Weerspiegeling in je ogen is inderdaad wel jammer, maar het valt niet heel erg op vind ik. Meestal zie je van die vierkante vakjes, maar die kan ik nu niet zo ontdekken. Mooi hoor! :D

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:05

knolle_krack schreef:
Ik vind het ook echt een prachtige foto!!.. Had nog mooier geweest als je je wenkbrauwen had ge epileerd maar dat zie ik dan weer hahah!!

Gave foto`s!!!

hm vind ik niet ik houdt wle van zulke wenkbrauwen..staat niet iedereen maar haar zeker wel ;)!
Gave fotoin kleur vind ikhem niet zo maar inzwart wit is het erg mooi!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:37

Schitterende foto Esmee! +:)+
Júist de weerspiegeling in je ogen laat je ogen heel erg knallen. Het komt nu diep, maar wel zacht over. Erg gaaf! :j

En ik ben ook erg benieuwd hoe jij eruit ziet zonder mascara. Want ik vind dat jij een erg fijn naturel koppie hebt.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 09:56

Ik ga verder niets techisch/inhoudelijk zeggen over de foto, want ik vind dat je het goed/mooi hebt gedaan!

Het blad erbij vind ik ook een mooi idee, alleen nog niet helemaal lekker toegepast voor mijn gevoel. In je openingspost 'ligt' het blad nog het lekkerst, maar in de rest vind ik het toch een beetje vreemd, dan denk ik, wat moet dat blaadje daar? inplaats van 'wauw' :D

Misschien had je kunnen proberen het blad nog een keer terug te laten komen op je schouder bijv. of over het (voor de kijker) rechter oog, of net een andere draaiing. Ik kan het niet goed omschrijven, maar voor mijn gevoel is het het nét niet de goede compositie.

Ik wil meer zien! Ik zou een bladeren-sessie houden, soorten genoeg :D

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:10

Wauw echt hele gave foto's.
Je ogen bij de beginpost spreken heel erg aan.
Die foto die in de link staat (van je hyves) vind ik zelf een stuk mooier als de foto's in dit topic.

Ga zo door, het zijn echt super foto's!

savale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 23:21

sterke keus om m gewoon af te knippen zoals die laatste! De focus hoeft namelijk niet op de ogen....

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 06:40

Thanks again, voor alle leuke reacties!

Esmee (smeetjoew); Haha, bedankt! Ik zal wel eens een zelfportret maken met alleen aardekleuren oogschaduw. Als het resultaat een beetje gelukt is, laat ik hem je zien, haha ;)

Rijoyco; Is inderdaad een gaaf idee! Dat zal ik eens overwegen en eventueel verder uitwerken! :)

I_Moondance; Dat vond ik in het begin ook, maar toen had ik al erg lang gekeken naar de foto die in de link staat. Achteraf vond ik de scherpte écht te minimaal en vond ik m'n ogen veel te donker..
Ik wil deze serie nog een keer opnieuw maken in m'n fotostudio, maar dit was in ieder geval al een leuk opstapje naar het concept wat ik wil bereiken. :)

Sander (savale); Foto is niet bijgesneden, maar zo gemaakt :j