[TEK] van een beginner met houtskool.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

[TEK] van een beginner met houtskool.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 20:19

Hoi hoi :)
Hier komt het beginnertje weer aan O:) Maar iedere goede tekenaar is slecht begonnen :j
Ik zou graag weer wat tips willen.
Foto kwaliteit is inderdaad poedersuiker maar ik heb alleen maar een mobiele camera en om er nou een nieuw foto toestel voor te kopen is wat overdreven :P
Brand los zou ik zeggen! :D
Afbeelding

sammyvriend

Re: [TEK] van een beginner met houtskool.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:29

Tja, wat kan ik hier over zeggen... Je hebt een aparte stijl, dat is altijd goed. Maar wat wil je. Wil je realistisch kunnen tekenen? Meer diepte?

Ik vind het moeilijk om tips te geven op zoiets ;) Niet omdat het ZO slecht is, want dat is het niet, maar omdat ik niet weet welke kant je opwilt.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:35

Ik wil meer diepte erin krijgen idd...

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:31

Diepte krijg je, door met licht en schaduw te spelen.
durf iets aan te zetten (donker te maken) daardoor springt het wat lichter blijft eruit, en krijg je diepte

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:23

Ik denk dat het handig is als je het verhaal rondom het plaatje erbij vertelt. Nu is het wat onduidelijk wat je wilt laten zien en dan krijgen kijkers er een beter beeld van. Nu zie ik een oog dat 1 zwart gat is, maar misschien is dat juist je bedoeling aangezien ze ook wat aparte make-up op heeft?
Wat ik er nu in zie is een meisje in het zwembad dat de rugslag doet.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:42

Ik vraag me ook af wat je precies wilt bereiken. Ten eerste vind ik de foto van dusdanige kwaliteit dat de beoordeling lastig wordt.

Zoals ik het nu bekijk zie ik een meisje dat op haar rug ligt. Heeft ze haar ogen dicht? De truc om diepte te krijgen is inderdaad schaduw en licht toevoegen. Kijk goed naar de foto en probeer te ontdekken waar precies schaduw zit, waar lichtpunten zitten. Je kunt met potloden van verschillende hardheden werken om die diepte te bereiken.
Een gezicht is nooit wit, er zitten altijd contrastpunten in. Onder de ogen zit schaduw, de neus heeft schaduw, de overgang van de kaak naar de hals heeft schaduw, en nog veel meer dingen hebben schaduw.
Ook haar heeft schaduw en licht. Je hebt nu wat strepen gezet lijkt het, wat haar zou moeten suggereren. Probeer dit meer uit te werken door er 'highlights' in te maken en er ook schaduw in te verwerken.
Diepte draait om schaduw en licht.