De kwaliteit is achteruit gegaan door het uploaden. En hou de commentaar netjes het is de 2de maal dat ik er foto's mee maak

1

mijn oude schoenen, als probeersel
2

3

jammer van die plantensteeltjes
4

5

6

7

8
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

rijoyco schreef:Ik vind alle foto's gewone huis-tuin en keuken kiekjes om eerlijk te zijn.
Alleen de eerste valt erbuiten, wellicht ook omdat je deze om hebt gezet in zwart wit. Dat maakt hem al sterker.
Ik denk dat je meer aan de gang moet met andere standpunten en ook het spelen met scherpte-diepte. Probeer de volgende keer een serie te maken van één onderwerp, dan ga je vanzelf aan de slag met andere standpunten, andere instellingen, ect.
Succes!
Hoe ik eht gedaan heb geen idee

rijoyco schreef:Met een serie bedoel ik dat je meerdere foto's van één onderwerp maakt, die allen iets anders vertellen/laten zien , maar toch samen een verhaal vertellen/ een éénheid vormen.
Zo kun je bijvoorbeeld van de leliebladeren van bovenaf een foto maken, van vlak boven het water (met een klein diafragma zodat je veel scherpte-diepte krijgt), een mooi detail van het blad, of druppels erop, of wellicht wel een kikker, of een bloem.
Voor mij werkt dat altijd heel leuk als ik eerste niet weet hoe ik een foto precies moet gaan maken, je komt vanzelf tot een leuk standpunt, en meerdere sterke foto's.
. Ik zal eens wat tijd moeten vrijmaken ervoor en dan ga ik de velden eens intrekken voor plaatjes te schieten.