[DIGI] Arabieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

[DIGI] Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 09:28

Tis alweer een tijdje geleden maar hier weer 2 digitale werkjes van mijn hand.
Inmiddels is het een hype geworden op het arabische volbloeden form :D en daar heb ik aardig wat opdrachten aan overgehouden :o :D

dit was een opdracht
Afbeelding
nu ik hier nog zo eens naar kijk vind ik eigenlijk het neusgat niet zo mooi :(:)

en dit was de winnar van de fotowedstrijd die ik georganiseerd had.
Afbeelding

*edit
Heb er nog een aantoegevoegd. een van de laatste opdrachten waar ik zelf wel erg tevreden over was
Afbeelding

verbeter puntjes zijn natuurlijk altijd welkom, ik ga dan proberen om er de volgende keer op te letten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 09:15

dit ziet er echt schitterend uit. vind het moeilijk hier commentaar op te leveren... Er is heel veel detail te zien op de tekeningen, dat vind ik erg mooi. Het maakt dat je het gevoel hebt dat je naar een foto kijkt. De manen zijn wel een beetje sprieterig, maar wellicht hoorde dit zo. Ook zie ik dat de voorkant van het hoofd heel gedetailleerd is, met harde lijnen en de achterkant veel zachter is en meer in elkaar over loopt. Dit maakt dat alle aandacht naar het hoofd getrokken wordt, wat ik erg mooi vind. Complimenten!

EDIT: zat net op je site te kijken, daar heb je er ook foto's bij staan. Van daaruit had ik nog 1 verbeterpuntje: DE vachtstructuur lijkt vaak anders op je digitale tekening als op de foto. Soms lijkt het op de tekening alsof het paard een dikke vacht heeft, terwijl het op de foto wel mee lijkt te vallen...

M_ariskaa

Re: [DIGI] Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 15:56

WAUW.
zo super mooi!
Echt wauw gewoon!
Ik heb niet echt veel opmerkingen.
Alleen bij foto 1 lijkt het ingekleurde v.d. kaak een beetje uitgeveegd.
Valt niet zo op hoor ;)
Echt super mooi gemaakt!
xxx

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:21

Prachtig gedaan!! Jij wordt met elke tekening een heel stuk beter! Ik weet niks van digitale tekeningen af dus daar kan ik geen tips over geven. Kan alleen maar zeggen dat ik vooral de laatste 2 erg goed vind. En wat leuk dat je er zoveel opdrachten aan over hebt gehouden! :) We zien dus gauw meer werk van je ;)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:21

Je gaat toch niet menen dat je dit digitaal hebt gemaakt! Wooooooooooooow. Niet normaal hoe mooi!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:16

Prachtig!
Maak je tussendoor ook nog eens werk met een traditioneel medium? Ik ben echt benieuwd hoe dat zou uitpakken nu je zoveel digitaal geoefend en geperfectioneerd hebt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:18

Heb je dat met de computer gedaan?

Echt heel erg mooi gedaan hoor, niks meer aan verbeteren, ikvind ze perfect.

jackiemischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:31

wow wat vind ik dit knap zeg
ik heb bewonderingen.
gr...jocelyn

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:48

Je wordt werkelijk een van de beste digitaal portrettekenaars van bokt. Dit is topwerk. Jammer dat de foto's zo klein zijn. Ik wil ze wel eens van dichterbij bekijken.. Misschien een grotere foto met een linkje? :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:33

Je begint je eigen stijl te verfijnen zie ik, en dat ziet er niet verkeerd uit. :D

De eerste vind ik de minste, die komt niet zo mooi uit het zwart gekropen als de andere twee. Die hebben ook een fijnere lichtval. Toch is het mijn smaak niet hoor, maar zeker niet onprettig om naar te kijken. Het heeft een prettige mix van illustratie en realisme. Ben benieuwd hoe je dit verder gaat ontwikkelen.

En zou ik misschien een close-upje mogen zien? Ben ik wel benieuwd naar. Je toets begint zich nl te verfijnen tov eerdere werken. :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:27

Ik zal morgen eens closeupjes plaatsen. Ben vandaag terug gekomen van een weekje Frankrijk :-)

Echt een vaste stijl heb ik nog niet echt vind ik zelf. Eigenlijk probeer ik maar wat en op de een of andere manier lukt dat de ene keer heel makkelijk en de andere keer moet ik het ene werkje even weg leggen om het een tijdje erna weer op te pakken.

De vachtstructuur vind ik idd soms wat lastig waardoor sommige er idd wat lange ruitzien dat op de foto, dat is nog iets waar ik op moet oefenen.

Ja en of iemand het mooi vind of niet is idd een kwestie van smaak :-)
Ik ben begonnen met deze manier van tekenen enmensen vinden vaak een voorbeeld mooi en willen van hun eigen paard precies zoiets...ik doe mijn best. ;)

Verder bedankt voor de mooie complimenten!
Ik zal mijn volgende tekening eens in een wipje doen :-)

*edit

closeupje van de eerste
http://i55.photobucket.com/albums/g128/ ... seupje.jpg

upje van de middelste
http://i55.photobucket.com/albums/g128/ ... seupje.jpg

en van de onderste
http://i55.photobucket.com/albums/g128/ ... loseup.jpg

evt van alle 3 ook nog de w.i.p-jes opgeslagen :-)