En daar is weer een verhaaltje van mijn hand. Have fun en laat me weten wat je ervan vind....
Naar moeder verhuizen.
Dus een eigen huisje gevonden en gekocht…. Tijd om mijn spullen te pakken en officieel afscheid te nemen van ‘ons’.
Ik mag tijdelijk bij mijn moeder wonen. Zij woont in een tussenwoning met 4 slaapkamers, kleine woonkamer, nog kleinere keuken en ieniemienie achteruit inparkeer douchekamertje. Ik kan dus niet veel meenemen dus kies ik voor kleding, toiletspullen en diva Ramses.
Want hoeveel kleding kan een vrouw van 30 (ieuw moet echt wennen) nu in zijn totaliteit hebben? Nou ik zal het je vertellen. Ik had de kast 2x leeggehaald en opgeschoond….. toen ik ging verhuizen had ik nog 2 grote koffers 2 weekendtassen en een vuilniszak vol met kleding. De schoenen volgen dan nog los in de auto en jassen daar moet ik nog maar een keertje voor rijden.
Eindelijk alles wat een vrouw nodig heeft verhuisd en voor mijn Diva een tuigje gekocht want we wonen immers maar tijdelijk bij oma maar Diva moet wel dagelijks een buitenwandelingetje kunnen maken anders word ze echt gevaarlijk.
Dan woon je, 30 jaar oud, weer bij mama in huis. Dit houd in, na werk meteen naar huis want je word geacht om half 6 aan te schuiven voor eten. Na het eten meteen de vaat doen, met de hand, want oma weet niet wat een vaatwasmachine is. Daarna met zijn allen (want lat-relatie Homme woont wel niet in Bergum maar is er wel elke dag) naar that’s the question kijken, dan nog even een blokje om en welterusten want al laat en morgen moet je wel heel vroeg weer op.
Alles gaat zo’n week of wat goed, tot je je onredelijkerwijze gaat irriteren aan alle dingen die ze doen. Het is oneerlijk ik weet het ik ben ze ook enorm dankbaar voor de periode dat ik er mocht wonen maar kom op:
That’s the question, een eo spelletjesprogramma met nog minder nivo dan Lingo. Elke dag eet je weer ouderwets aardappels vlees en groente, elke dag….Pasta is eng, kruiden nog enger en praat niet over knoflook of feta want dat kennen we niet en is dus pure evil. Als je een avondje naar vrienden gaat en laat thuis komt word er de volgende dag over gesproken hoe mensen dat toch doen, elke dag vroeg op voor naar het werk te gaan en toch de avond van te voren pas om half 12 te bed….
Ja zoals gezegd het gaat even goed maar dan weet je weer waarom de meeste 30 jarigen gewoon zelf een woning hebben.
Neem daarbij ook nog een Diva die het hele huishouden terroriseert omdat oma alleen de zachtaardige manier van dieren opvoeden kent en Diva Ramses daar heel hard om moet lachen.
Picture this: Het is bedtijd en Ramses ligt op de tafel (mag niet maar ja krijg haar er maar eens af met: Nee poes niet op de tafel hoor kom daar eens af…..) en moet ook te bed. Mijn moeder benaderd poes op gepaste afstand en komt niet in de paw swat zone. Moeder blijft staan gaat iets door de knieeen en zegt met lief hoog stemmetje: ”Ramses poes, het is al donker buiten zullen we naar boven en naar bedje gaan?” Ramses word beleeft wakker, kijkt moeder aan knippert 2x met ogen en legt koppie weer neer. Moeder: ”Kom op poessie we moeten echt naar boven” Ramses doet kop omhoog van tafel kijkt moeders aan met een blik van ”ik had je toch al genegeert, why are you still talking to me?” en legt koppie weer neer. Dan doet moeders een stomme zet. Ze komt dichtbij met hoofd en betreed de gevaarlijke front paw swat zone….dom dom dom. Nog voor moeders voor een 3e iets dringendere vraag kan gaan, haalt Diva uit met voor poot en gaat de bril van moeders heel keurig in een boog door de kamer, om met een elegante stuiter op de bank tot stilstand te komen.
Tel hierbij op dat oma sinds de komst van dochter lief en Diva: Een mooi structuurtje heeft gekregen op sommige gedeeltes van behang. Mooie gaatjes in gedeeltes van haar in between gordijnen heeft gekregen. Nu echt de keuze heeft kunnen maken afscheid te nemen van haar bank, die er na Diva’s langdurige bezoek zo geleeft uitziet dat zelfs de kringloop hem niet meer komt halen.
Nee al met al hebben we het werelds gehad bij mama thuis en is het fijn dat het een oplossing was tussen in drachten blijven en nog niet in eigen huisje kunnen.
En mam, nieuw behang en gordijnen zijn voor een gedeelte op mijn kosten als je er aan toe bent!
jottum
Geplaatst: 30-04-09 18:46
Het Diva verhaal is echt heel beeldend verteld, ik zie het helemaal voor me