[SCH] Aquarel van harige pony's

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

[SCH] Aquarel van harige pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:17

Aquarel die ik aan de hand van een foto van een groep jonge pony's van enkele jaren terug heb gemaakt. Ze zitten lekker dik in de vacht, en dat leek me een leuke afwisseling met de gladde velletjes die ik doorgaans in beeld breng. :P

Techniek: aquarelverf en aquarelpotlood

Ik heb hem nog op het bord zitten, dus wie tips heeft...
Ik heb overigens de afbeelding wat bijgewerkt in photoshop om hem meer op het origineel te laten lijken. De witbalans van mijn camera is niet goed ingesteld, en ook lukt het me nooit goed om het contrast te bewaren als ik een foto maak van een aquarel.

Afbeelding

Anoniem

Re: [SCH] Aquarel van harige pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:19

prachtig! vooral de ogen van die pony links boven zijn erg mooi gelukt.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:46

Jeetje gaaf, ik weet hoe lastig het is om een lange vacht te schilderen aangezien je dan veel meer textuur hebt!

Ik vind wel dat het rechteroogje (voor ons linker) van de middelste pony iets meer gedetailleerd mag :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 14:55

Bedankt.

Hm, ja. Eigenlijk is het oog van de middelste pony meer uitgewerkt dan de ogen van de achterste pony, maar het is wat donkerder geworden op de foto denk ik, en daardoor valt het zo wat weg.

Vind ik ook altijd lastig met aquarel, om dat netjes op internet te krijgen. De werking tussen de kleurlagen die maakt aquarel nou net zo mooi en dat zie je nu niet meer.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 14:57

Klopt, foto's vertekenen áltijd..

Zover ik het kan zien lijkt dat oogje meer 'stripfiguur' zegmaar, zal waarschijnlijk ook komen omdat het in real life veel wit heeft. Misschien kan je met heel licht roze wat adertjes maken, ik weet niet of dat mogelijk is met aquarel. :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 16:01

Wauw super :wow:
Heel mooi die kleuren. Ik vind het erg knap dat je dat zo realistisch kan krijgen met aquarel!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 18:45

Mijn complimenten. Al zou ik het nog knapper vinden als het alleen met verf was gemaakt. Dan zou ik pas echt de ogen uit mijn kop kijken. Ik zie nu wat veel potloodlijntjes naar mijn zin. (maar dat is eigen mening :) ) Niet te min heb je hier een fantastisch werk neergezet.
Wat ik wel jammer vind is dat bovenaan gras(?) (achtergrond) te zien is. Het geheel had sprekender geweest als er enkel pony te zien was. Ook vind ik het (voor mij) rechteroog van de lichtbruine pony niet overkomen. Ik zie niet hoe het gedraaid zit, dus volgens mij moet je daar echt nog eens naar kijken. Dat lichtstreepje zit naar mijn mening niet op zijn plaats.
Verder, ondanks een paar minpuntjes, een erg sprekend werk.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 20:07

Citaat:
Al zou ik het nog knapper vinden als het alleen met verf was gemaakt. Dan zou ik pas echt de ogen uit mijn kop kijken. Ik zie nu wat veel potloodlijntjes naar mijn zin. (maar dat is eigen mening ) Niet te min heb je hier een fantastisch werk neergezet.

Ik denk niet dat je erg goed van de foto kan zien hoeveel potlood er gebruikt is hoor. Het grootste deel van het fijne structuurwerk in de vachten is wel degelijk met alleen aquarel gezet, namelijk met droge kwast, en er is potlood voor bepaalde accenten gebruikt omdat dat nou eenmaal een iets ander effect geeft dan aquarel. Hoewel het meestal ook later nog met de kwast is bewerkt.

Ik had het best alleen met aquarel kunnen afwerken. Ik kan me best voorstellen dat mensen dat mooier kunnen vinden, maar of het knapper is... Het is gewoon een keuze van de maker, en wel een die mijn kwasten spaart. :D

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:13

Ik zei zelf al dat dat puur eigen mening is en dat daar niet over valt te discussieren. :)
Het is wel jouw keuze om zo'n kleine foto te plaatsen, veel details zijn daar dan natuurlijk niet op te zien. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 20:23

Haha ik dacht dat ie groter uit zou vallen. :D

Maar over smaak valt inderdaad niet te twisten, daar heb je gelijk in.
Alleen wat er nou knapper is aan puur aquarel ontgaat me enigszins. ;)

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 08:57

Gut wat een prachtig tafereel!
Je gebruikte kleuren spreken, de koppies van de pony's spreken, alles spreekt. Een lekker contrast, dat geeft dit werk ook een waanzinnige uitstraling mee.
Heel goed gedaan. :j

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 09:40

Bedankt. :)

Oog ga ik nog een heel klein beetje bijwerken, maar veel speling heb ik niet meer, want dan schilder ik het dicht. :)

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:59

Leuk sfeerplaatje dat je hier hebt neergezet.
Is dit nu met aquarelpotlood? Dat heb ik pas kado gehad bij een abbo, ga ik ook eens mee experimenteren. :)

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 15:14

Nee hoor, dit is grotendeels aquarel, maar afgeerkt met aquarelpotlood om bepaalde structuurdetails te benadrukken.

Met aquarelpotlood kan je heel leuke effecten bereiken, vind ze zelf erg leuk. :)