Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

.
Ga gewoon eens naar buiten en probeer daar wat met je instellingen te spelen, het maakt niet uit dat ze niet lukken toch? Je leert zo steeds beter met je camera om te gaan. Zelf heb ik de Nikon D60 ook en ik vind het eigenlijk helemaal niet erg dat je alleen maar door de zoeker heen kunt kijken ipv live-view.
Je moet maar eens wat proberen! Romyv schreef:Ik heb nog nooit mn boekje open gehad van mn camera en ook geen cursussen ofzo gevolgt.. Ik heb mezelf leren fotograferen door dingen te proberen, het op internet te zetten en commentaar/tips te vragen!
Je leert het alleen door te doen, er veel tijd in te steken en te luisteren naar mensen die er verstand van hebben..
Many schreef:Je moet inderdaad door de zoeker kijken. Er zijn tegenwoordig wel spiegelreflexen op de markt waarbij je door het scherm kunt kijken (live-view) maar dan moet je wel altijd handmatig scherpstellen. Maar bij jouw camera moet je dus gewoon door de zoeker kijken. Het is even wennen, maar later wil je niet anders meer.
Om te oefenen zou ik gewoon beginnen met alleen het diafragma of alleen de sluitertijd, zodat je een beetje kunt zien welke instellingen je moet hebben om de mooiste foto's te maken. Romyv schreef:Ik heb nog nooit mn boekje open gehad van mn camera en ook geen cursussen ofzo gevolgt.. Ik heb mezelf leren fotograferen door dingen te proberen, het op internet te zetten en commentaar/tips te vragen!
Je leert het alleen door te doen, er veel tijd in te steken en te luisteren naar mensen die er verstand van hebben..
Maar idd door je bij forums en topics aan te sluiten kun je vaak je directe vragen kwijt maar een basis kennis is wel zo makkelijk. 
Elessar schreef:Deze vragen kun je prima in dit topic kwijt: [FK] [INFO] Fotografie: Tips & Trics