[ART] Celeste naambordje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MlieZ88

[ART] Celeste naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 16:33

Hallo allemaal
heb het druk en kom niet veel toe aan schilderen... pfff

heb een naambordje voor vriendin gemaakt!
alles is rose bij haar, dus ook het bordje rose gemaakt :P
ben er zelf erg blij mee :) wat vinden jullie?

ik doe dit ook in opdracht :Y)

acryl 35x15 cm op meubelhout

Afbeelding

*detail*
Afbeelding

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:35

Heel mooi!

Ook leuk dat roze onderlegde hoofdstel. :Y)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:36

mooi, alleen ik vind de rug iets te steil naar boven lopen, en de overgang van paard naar de rode achtergrond is te groot, maar dt maakt hem ook wel apart. mooi.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 16:37

Knap gedaan hoor +:)+
Ik vind hem heel mooi.
Wat vraag je voor zo'n naambordje als ik vragen mag ?

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 16:41

De prijs Pb ik wel, als er meer de prijs zouden willen weten zet ik het er wel bij:)

Kwal

Re: [ART] Celeste naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:53

Idd de rug, verder is ie echt geweldig! :)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:23

Mooi gedaan! Zoals we van jou gewend zijn erg realistisch! Super hoor. Alleen ik vind die kleur roze niet zo super :P Ik hou ook absoluut niet van roze. Maar had liever een minder felle roze gezien. Babykleur roze ofzo :P

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-09 22:34

dat zou niet bij het paard en bij de eigenaar passen. allebei behoorlijk felle tantes :)
en de rug: het paard stond zo en ik vind het zelf niet onnatuurlijk.
je moet alleen zelf bedenken dat de kont van het paard hoger staat als de voorkant ;)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:17

Leuk naambordje, ook heel persoonlijk zoiets.
Vind het over het algemeen ook erg netjes geschilderd, zeker gezien het formaat en vind hem ondanks dat je weinig kleur ziet niet flets of onnatuurlijk. Vind de stijl gewoon heel goed passen bij een naambordje.

Toch moet ik je wel even kritiek geven op de wijze waarop je hem hebt afgewerkt en het paard laat overlopen in het roze (niet dus). Ik begrijp ECHT niet waarom je voorbij de neus de kont hebt doorgeschilderd en zeker op de manier waarop je hem hebt doorgeschilderd (een suggestie van lijf had ik wel begrepen maar dit absoluut niet) en daarnaast de kont zo hoog hebt gezet. Dat zal vast wel allemaal kloppen met de foto maar dit is een correctie die je IMHO maakt bij een schilderij ten opzichte van diezelfde voorbeeldfoto want dit oogt gewoon raar; verstoort daarmee je beeld. Het komt op mij daardoor over alsof je de foto 'klakkeloos' (dat klinkt zo respectloos en ik bedoel het meer als onervarenheid) hebt nageschilderd. Ook vind ik het persoonlijk niet mooi hoe keihard de overgang van paardenlijf (die ineens ophoudt) naar roze achtergrond gaat, en dit ook onderin op de rand zo is. Dat toont heel slordig. Verder lijkt de voorlok ook niet echt los te komen van de rest van het paard, maar dat kan aan het formaat liggen van je penselen maar ook door je foto (gezichtsbedrog dus, foto's vertekenen) komen.

Verder wil ik nog opmerken dat je letters netter worden! Nu alleen nog dat potloodlijntje wegwerken. ;) En het is gewoon een leuk naambordje dat elke stal opfleurt! :j Ik vind je stijl beter tot zijn recht komen op deze naambordjes dan in je reguliere schilderijen. Het toont zich hier beter, vind ik, op dit kleine formaat schilderij (denk door je hele fijne toets?)

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 16:46

JoSav bedankt voor je commentaar. Ik moet wel zeggen dat je vaak onwijs hard bent, kan ik wel hebben maar eht slaat natuurlijk nergens op dat ik hier met de zenuwen jouw commentaar zit te lezen. Jij geeft altijd op die manier tips enzo en ik wil nu toch wel zeggen dat ik het op prijs zou stellen als je het iets genuanceerder doet....

als ik zo naar de foto kijk vind ik het inderdaad ook een raar stuk die rug... op het bordje zie je nog net de lijn van de wervels lopen waardoor je beter ziet dat je de rug van boven ziet en dattie omhoog loopt...
ik kan het nu niet meer aanpassen. het is al gelakt, maar het zou ook niet mooi worden als ik dat zou aanpassen.

de overgang vind ikzelf helemaal niet storen :S ik vind het zelfs wel grappig! het hoeft van mij niet voorzichtig wazig over te lopen in de achtergrond...
ik zou neit eens weten hoe ik dat met acryl moet doen...

wel fijn dat je opmerkt dat de letters al netter zijn ;) heb ik erg mn best op gedaan haha

en wat bedoel je dat je mn bordjes mooier vind als mn schilderen? Veel hebben het vaak over mijn eige stijl maar voor mn gevoel schilder ik gewoon 'saai' de foto na niet meer niet minder.... of heb ik zo'n duidelijke eige stijl?! ik zie hem niet.. haha

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:05

De reactie van JoSav valt toch wel mee MlieZ88? :) Als ik het bericht lees vind ik het een prettige toon. Ze benadrukt juist naast haar kritiek wat haar allemaal wél aanspreekt en waar ze vooruitgang ziet. En ja, daarbij staat ook op directe maar wel een eerlijke manier aan wat ze geen goede keuze vindt, en dat licht ze ook netjes toe. Dit is absoluut geen post waar je 'de zenuwen' van hoeft te krijgen denk ik.
Ik kan me voorstellen dat het voor jou misschien wat confronterend is om te omdat het gaat over iets waar je veel tijd en liefde in hebt gestopt, maar dat is het áltijd als anderen een "mening" over je werk hebben. :)

Voor wat de rug betreft ben ik het wel eens met wat daar al over is gezegd. Dat aanpassen niet meer gaat maakt niet uit, maar misschien kun je voor een volgende keer hem wat anders neerzetten. Ik geloof ook echt dat hij precies zo is als op de foto, maar die heeft de bewonderaar van jouw naambordje er niet bij natuurlijk! :D

Een wat zachtere overgang zou je (als je dat wilt) kunnen doen door het roze een beetje in het wit' te mengen'. :)

Ik vind het verder een prachtig portretje, de knallende achtergrondkleur past er prima bij denk ik! Ook heel mooi hoe je de witte vacht hebt neergezet, ik kan echt de pezen en botten onder de huid zien liggen, mooi hoor! :j

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:09

Je naambordjes spreken me gewoon meer aan dan je schilderijen. :)
Of je stijl 'eigen' is staat natuurlijk open voor discussie, maar je hebt wel duidelijk een bepaalde manier van schilderen.
Zo ongenuanceerd vind ik mijn commentaar niet; ik geef natuurlijk gewoon mijn mening en onderbouw die ook. Ik zie niet in waarom ik daar minder rechtlijnig in zou moeten zijn, want wat elanor al zegt, ik geef niet alleen aan wat ik zwakkere punten vind in je werkje, maar ook wat ik sterke punten vind?
Ik kan er voortaan rekening mee houden hoor, als je niet zo goed tegen mijn (stevige) kritiek kunt. Dat is echt geen probleem. :) :)

En je ziet zeker dat je flink je best hebt gedaan op de letters, vind ze erg netjes.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 15:26

:) bedankt voor de feedback :)
ik had alleen nog een WIP foto aan mn vriendin laten zien (het is haar paard) en ze werd al helemaal wildenthousiast!
benieuwd wat ze ervan zal vinden :)

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:51

erg leuk gedaan!!
zou ook graag de prijs ervan weten ;)