[TEK] WIP Steigerende paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[TEK] WIP Steigerende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:26

Dit is mijn derde probeersel in kleur, voorheen tekende ik alleen in zwart-wit (en had daar ook al weer een behoorlijke tijd niet mee geoefend :o ).

Voor deze tekening was/ is mijn doel om echt kleuren te dúrven gebruiken. Ik heb dan ook voor mijn gevoel al zeer extreem gehandled :P , met veel paars, geel, roze etc.

Ik teken normaal áltijd zelf mijn schetsen n.a.v. een foto. Maar omdat ik nu even snel wilde beginnen, om puur te oefenen met kleurtjes, heb ik bij deze heel stout gedaan en snel wat losse lijnen overgetrokken om daar vervolgens zelf een beetje mijn eigen invulling aan te gaan geven.

Afbeelding

Afbeelding

Ik moet zeggen dat het toch wel goed bevat, om veel kleur te gebruiken! Het resultaat wordt direct veel mooier dan wanneer je alleen maar met bruine- en grijstinten etc. werkt.

Het paard ertegenover wordt een bruine met dapples, ik ben heel benieuwd hoe ik dat ga aanpakken. Waarschijnlijk ook met veel paars, en daarnaast blauw.

Ik ben benieuwd wat jullie tot nu toe van het kleurgebruik vinden. Voor mij was dit al echt over the top (ik moet wel zeggen dat het lastig is om op de foto te krijgen, in het echt zijn de kleuren veel levendiger), maar wie weet durf ik de volgende keer voor nog extremer te gaan. Het kleurt in ieder geval heerlijk, met veel kleurtjes. Daar ben ik wel al achter. ;)

Kallandso

Re: [TEK] WIP Steigerende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:31

Is dit van die foto die in de National Geographic stond?

Ik vind het kleur gebruik wel al heel mooi, het springt er lekker uit :) En het is één geheel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:36

Ik heb geen idee, heb hem op google gevonden toen ik een foto van glanzende paarden zocht. :)

Mireille

Re: [TEK] WIP Steigerende paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 10:13