[TEK] Fries

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Volkoren

[TEK] Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 22:01

Tjah, eigenlijk heb ik er weinig over te zeggen. :P Laatste projectje, ong 6,5 uur mee bezig geweest, ong a4 formaat, paard van een stalgenootje. Ik ben er zelf niet ontevreden over, al zie ik wel een aantal dingen op de foto die ik nu misschien iets anders had gedaan, maar die me niet echt opvielen op de tekening zelf. Misschien toch nog eens een cursus fotografie volgen :D
Afbeelding

NatassJa

Re: [TEK] Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 23:14

Wauw!
Echt ontzettend mooi neergezet! Mooie details. Alleen vind ik de neus/mond iets te "plat".
Het oog is echt schitterend!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:10

Prima staaltje werk!
Mooie glimplekken en het paard heeft ook een mooie uitstraling. Ik vind het contrast tussen de vacht en de manen echter wat te groot. De vacht ik mooi egaal en dicht gekleurd, maar de manen lijken wat slordiger. Heb je dat expres gedaan?

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 17:26

klopt. Normaal teken ik manen ook te dicht, teveel aan een stuk. Dus nu wilde ik dat wat luchtiger maken. :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:59

Oog en vacht heb je erg mooi gedaan.
Manen vind ik nog wat plat ogen, daardoor komen ze op mij ook meteen wat onafgewerkter over. Misschien toch een subtiele highlight er nog in verwerken voor wat diepte?
Neusje vind ik kwa diepte wel meevallen, mooi zacht neergezet vacht loopt nu mooi over in de snoet.
Mooi portret!

Lithium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:07

ik vind het echt mooi :D

x

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:15

oe wat gaaf! Boede :D Vind hem erg mooi gelukt!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 08:04

Mooi portret met heerlijk zacht neusje :j
Paardje staat er super ontspannen op met dat ietswat hangende lipje. De manen zouden ook wat mij betreft nog wat meer uitwerking verdienen, dat maakt het totaalplaatje net wat meer af denk ik :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 15:02

Erg mooi gedaan die glimplekken. :j Neusje lijkt wat minder uitgewerkt, net als de manen. Ook zou ik de overgang van de hals naar het papier iets anders doen, het is erg strak nu.
Maar een sprekend portretje. :j

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 23:06

Alle topics die ik hier tegenkom vind ik zo gaaf. Net als deze, echt prachtig getekend!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:14

Die glimplekken prachtig ! :j

Met welk materiaal heb je het eigenlijk gemaakt?

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 10:00

Heel mooi gemaakt, de glans van de vacht en het oog; prachtig!
Alleen lijkt de nek een stuk te dun voor het hoofd en dat stoort me wel wat.
Verder, heel erg mooi.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 17:29

Dank :)

De tekening is gewoon met grafiet gemaakt. Manen heb ik echt met elk materiaal en elke tekening ruzie mee. Deze keer is het iig geen 'vaste/stijve' plak en daar ben ik al heel tevreden mee :+

De nek zie je schuin van voren, vandaar dat deze smaller is dan als je deze van de zijkant ziet.

@calanddra: Goed geraden :P eindelijk gelukt, Angelique was er ook erg blij mee :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:00

Mooi portret; heel rustige, ontspannen uitstraling.
Ik kijk toch een beetje raar tegen het oog aan, maar mijn gevoel zegt me dat het een typisch friezenoog is, ik ben de grote bambi-ogen van de mijne gewend. :+

Ik vind de manen niet consequent opgezet. Ik vind het niet zo'n probleem dat ze contrasteren met de vacht, maar bovenop zijn ze heel dik van opzet en voor de rest juist helemaal niet, en dat stoort me juist wel. Je mag nog wat meer afwisselen met dikkere en dunnere streken in de manen en voorlok, dan krijg je een realistischer effect. Als je dan heel cordaat :+ je kneedgum toepast tijdens het inzetten van de manen krijg je ook goede highlights zodat je het niet dichtsmeert. (Moeilijk uit te leggen zonder plaatjes).

Vind het ontspannen lipje en de blik heel erg typerend, denk dat de eigenaresse haar Fries er heel goed in herkende. :j
De hals klopt volgens mij ook gewoon, vanwege de hoek. Had hem zelf anders in de nek afgekapt, omdat ik ze graag wat meer 'gevangen' zie in een passepartout, maar dat is denk ik een kwestie van smaak.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:35

Prachtig!!!! De uitdrukking in zn oog en de schaduwvormen zijn gigantisch goed :D terecht dat je trots bent!

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:53

Prachtig! Echt een hele sprekende foto.