Ben even aan de slag gegaan met een hdr experiment. Op de een of andere manier gaat met het uploaden zoveel kleur verloren. Weet iemand hier een oplossing voor? Het is zo zonde, want op mijn pc zijn de kleuren zo mooi fel.
Hier de foto, verder geen boeiend object, maar het gaat om de hdr.
Helaas dus heel veel kleur verloren. Hij is zo dof...
Tof. Aan de foto te zien hoef ik deze maand weer nix te proberen met mn camera die als enige optie heeft om de flitser aan of uit te zetten
Anoniem
Geplaatst: 22-04-09 19:02
Wat de kleur betreft:
WARNING: Embedded color profile: “AdobeRGB”
Op web altijd sRGB gebruiken. Nu zien alleen mensen met een browser die kleurmanagement gebruikt de kleuren goed. Het verschil zal door jou worden veroorzaakt doordat het in Photoshop wel goed wordt getoond, maar in Internet Explorer (geen colormanagement) of Firefox (colormanagement moet je aanzetten, anders doet 'ie het niet) niet.
Wat de foto betreft: creatief gebruik van HDR. Wat dat betreft een pluspunt. Vind wel de lichte rand rondom de daken en de boom zeer extreem.
Babeth
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-09 19:07
sRGB op web? Hoe stel je dat in?
Witte randen? Ik zie geen witte randen...?
Laatst bijgewerkt door Babeth op 22-04-09 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt
In Photoshop Edit > Convert to profile (Bewerken > Omzetten in profiel). Daar kiezen voor sRGB IECheelveelnummers-2.1
NIET "Assign profile", dan veranderen de kleuren aanzienlijk. Dat is alleen voor bestanden die nog geen profiel hebben, waarvan je wel weet wat het zou moeten zijn.
Nou niet dus, want de foto hierboven is Adobe RGB...
Babeth
Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-09 11:37
Wat raar, ik heb hem toch echt op sRGB gezet...
Edit: Ik zie het al, ik heb de verkeerde HDR geupload. Maar maakt niet uit, had die van SRGB net bij imageshack geupload en die had exact dezelfde kleuren.
http://img144.imageshack.us/img144/2174/huis11.jpg Ik heb hem iets aangepast zodat de kleuren iets natuurlijker lijken. Ik heb het nu ook voor elkaar om de kleuren te behouden. Ik heb ze eerst in tiff/16* opgeslagen en toen wat highlights/contrast veranderd en uiteindelijk in jpeg/8* opgeslagen. Nu zijn de kleuren hetzelfde gebleven.
Vind hem best gelukt hoor! Zou alleen kijken of je die lichte randen om het huis en boven die boom iets meer gelijk kan maken aan het donkerblauw. Nu is het verschil wel erg groot.