[TEK] Esmée.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

EvelijnS

[TEK] Esmée.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 20:54

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik deze tekening op bokt zou zetten.
Toch maar wel, ik kan wel wat tips gebruiken, vooral wat betreft de kleding. Daar ben ik dan ook niet tevreden over.
Helaas kan ik niets meer veranderen, het is een schoolopdracht en hij zit al in de lijst.
Maar voor de volgende is het natuurlijk altijd mooi meegenomen. :)

Afbeelding

CaPrIoLe`79

Re: [TEK] Esmée.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 11:28

Leuk portret weer! mooie uitsnede!
Die mond zo wazig laten geeft een super effect. En de wimpers zijn ook weer knap aangezet.
Wat is je probleem met de kleding? Had je er meer kreukels ingewild? Ik zou de streepjes op de kraag horizontaal hebben opgezet en op de schouder verticaal.
Verder zou de neusbrug nog wat meer diepte kunnen gebruiken, die lijkt nu wat plat ten opzichte van de neustop. Ik zou aan 1 kant de schaduw net iets donkerder ten opzichte van de andere kant hebben gedaan.
En op de neustop zelf is het moeilijk te zien wat het middelpunt is. Doordat de schaduwen doorlopen mis ik de ronding erin zeg maar.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 19:35

Ik vind het een mooi portret Evelijn. :j

Wat mankeert we voor jouw gevoel aan de kleding? Kreukels zou ik bij zo'n plaatje niet doen, dat leidt teveel af denk ik. Wat wel opvalt is dat je het gezicht heel zacht hebt gedaan, je ziet nauwelijks potloodstrepen. In de kleding lijkt (met name in het voor de kijker rechter vlak) het alsof je je potlood plat hebt neergelegd en toen in lange halen de kleding hebt gevuld. Je kunt misschien proberen om óók voor de kleding wat meer tijd uit te trekken, zodat je die die ook zo zacht maakt. :) Denk ook aan slagschaduwen, die zijn bij kleding vaak heel sterk. Het omgevouwen kraagje rechts mist bijvoorbeeld een scherpe schaduw en lijkt daardoor 'plat'.

Het is inderdaad een mooie uitsnede, en vooral de ogen zijn prachtig, ze kijken echt. Alle aandacht trekt er meteen heen doordat je ze zo donker hebt aangezet ten opzichte van de rest van de tekening. En ik voel bijna het felle licht doordat ze ietsje dicht geknepen zijn.

Ik zag het eerst niet, en moest even denken wat er nou leek te ontbreken... maar volgens mij mis ik de wenkbrauwen. :P

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 07:56

Bedankt voor jullie commentaar! :) Daar kan ik wat mee.
De kleding, nee het is niet echt dat er meer kreukels in moeten, maar meer dat het er wat realistischer uitziet. De rechterkant(voor ons) ziet er bijvoorbeeld wat snel gemaakt uit, hoewel ik daar een aardige tijd in heb gestoken.
Ik zal het de volgende keer is proberen met jullie tips, bedankt! :D

De wenkbrauwen zijn er wel, maar héél licht. Dat komt doordat ze ze zelf ook heel licht heeft, ze kreeg waarschijnlijk een heel andere uitstraling als ik ze donkerder had gemaakt. :)

Nogmaals bedankt! :)

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:29

Niet je beste portret, maar toch weer erg netjes. Mooie oogopslag heeft ze zo :) Wenkbrauwen zouden nog wel wat meer gesuggereerd kunnen worden met wat kleine haartjes om de ogen nog meer te laten knallen en te laten spreken.
Schaduw op de mond heb je erg mooi gedaan, geeft mooie diepte en realistisch effect.
Kleren vind ik niet erg storend hoor, maar de rechterkant ziet er net wat getekender uit dan de rest van het portret. Misschien zou je het streperige nog wat kunnen verzachten. Goed bezig Eef!

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:17

Erg mooi, vooral de ogen ! :j

De rechterkant van de kleren is wat meer getekender dan derest...

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 20:58

Heel mooi gedaan Eef :wow: Kleren vind ik niet storen omdat het immers om het gezicht gaat dus die kleren hoeven van mij niet zo op te vallen.
Die ogen heb je echt weer goed gedaan! Goed met schaduw gewerkt ook. Toch zou ik net wat meer diepte in het gezicht willen zien. Er zijn dan wel hele lichte wenkbrauwen maar het lijkt alsof de ogen op de zelfde hoogte zit als het voorhoofd. Er is daar niet zoveel diepte.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 16:11

Oeps, beetje laat. :o

Binnenkort krijg ik(hoop ik) mijn werk weer terug, dan ga ik toch nog maar eens aan de slag met jullie tips! Heel erg bedankt! :j

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:29

mooi werk!
Had er zelf denk ik voor gekozen, om de kleding in de schaduw te laten vallen, dus niet uit te werken.
Denk dat dat contrast het werk alleen maar sterker maakt.