[FOTO] Portret Urani.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kasmir

[FOTO] Portret Urani.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 21:09

Hallo.

Omdat ik tegenwoordig lekker met fotografie bezig ben en er graag beter in wil worden zou ik graag wat commentaar en tips horen over de volgende drie portretten. Als ik er eenmaal klaar voor ben zou ik een site willen maken en eens kijken of ik her en der wat shoots kan doen maar dat is voor later.

Vorige keer kreeg ik te horen dat de kleuren wat flets waren en ik heb geprobeerd dat wat bij te stellen.
Ik fotografeer met de Olympus E330 met een 40-150mm lens.

01
Afbeelding

02
Afbeelding

03
Afbeelding

Britt90

Re: [FOTO] Portret Urani.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:00

Laat ik dan de eerste zijn? :D
Ik vind het leuke foto's.

Ik vind de foto's nog steeds wel wat flets, kunnen nog wel wat meer contrast gebruiken!
bIj de derde foto trekt de lichte achtergrond een beetje mijn aandacht.

Compositie bij twee vind ik ietswat saai, paard had misschien ergens anders in het kader geplaatst kunnen worden om het wat spannender te maken.

Eerste nette compositie, paard heeft mooie kijkruimte aan de linkerkant.

Sorry voor de vage volgorde van bespreken :+
Bij allemaal mooie scherptediepte!

Verder mogen de kleurtjes misschien ook nog wel ietsjes worden opgeschroefd, waardoor het geheel net even wat meer knalt.
Hoop dat je er wat mee kunt. :)

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 17:18

Dankjewel. Ik had wat moeite met de hoge contrasten buiten, zoals je zegt is op de 3e foto de achtergrond al wat overbelicht. (Zeker linksboven alhoewel het in mijn ogen nog net gaat). Als ik mee contrast zou toevoegen heb ik denk ik een witte overbelichte vlek. Daar nog leuke tips voor? (Behalve photoshoppen xD)

SanderD

Re: [FOTO] Portret Urani.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:56

Bij #3 komt het overbelichte ook voornamelijk, doordat het paard grotendeels in de schaduw is gefotografeerd. Als de achtergrond daarentegen wel in de zon staat, krijg je het effect dat de achtergrond erg high-key overkomt.
Oplossing: betere belichting en je paard niet in de schaduw zetten, ik vind dat bij deze foto ook een nadeel, terwijl de compositie en de houding van het paard + mens erg mooi is.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 19:34

Daar zit in inderdaad mee te tobben omdat het ook maar een klein stukje mooie bloesem was. Iets verder naar voren stond rechts een knal oranje bestelbusje die je dan tussen de bomen zou zien (daar staat nu Nicoline voor). Maar dan heb ik voor de volgende keer weer iets waar ik goed op kan gaan letten dus dankjewel :)

Ik zit ook niet zo in de tarieven en was eigenlijk nog niet van plan wat te vragen voor de foto's maar nu heb ik de vraag gekregen wat ik voor een shoot reken. Ik heb geen idee wat ik ervoor zou vragen omdat ik mijn ogen nog niet goed genoeg ben om er iets voor te vragen x). Dus vroeg me af wat jullie mening daarover is.