Ik zie hier soms echt de mooiste tekeningen voorbij komen met potlood gemaakt. En wat ik me dan af vraag. Hebben jullie dit jezelf aangeleerd of hebben jullie daar les in gehad?
Petraa_
Geplaatst: 19-04-09 17:52
Toevallig heb ik laatst iemand geinterviewd voor school van bokt die tekeningen maakte en die had geen les gehad in tekenen
Als je al wat langer op UK zit zie je dat veel mensen het grotendeels hier hebben geleerd en sinds ze hier posten enorm zijn gegroeid. Verder is het gewoon een kwestie van veel oefenen en veel schetsen.
Rinske
Geplaatst: 19-04-09 18:57
Ik heb vroeger wel op tekenles gezeten toen ik klein was, daar heb ik goed leren kijken . Verder heb ik het altijd als hobby gehouden en op school was het mijn favoriete vak, heb na de middelbare school dan ook voor een creatieve opleiding gekozen, waar ik ook nog tekenen als vak had. Daarna naar de kunstacademie gegaan, waar ik tekenen/schilderen dus heel veel had . Kunstacademie alleen niet afgemaakt.
En net wat Capriole zegt, ik heb ook heel veel van de andere tekenaars en schilders geleerd hier op Bokt, door naar hun werk te kijken. Dan zie je ineens dingen op een hele andere manier benaderd dan wat je zelf doet, echt leuk .
Ik heb ook geen les gehad, maar heel erg veel naar anderen gekeken en de WIPs bestudeerd. Hier [UK] [INFO] algemene tips voor tekenaars. staan ook erg veel handige tips in om te leren tekenen.
Ik heb het tekenen en schilderen van bokt geleerd Zoals Laura zegt; veel oefenen en schetsen
Ashkerlon
Geplaatst: 19-04-09 23:49
zoals ze zeggen: oefening baart kunst Iedereen kan tekenen, alleen weten de meeste mensen het nog niet.
Ik heb teken-academie gevolgd toen ik klein was... heb ik zo'n 8 jaar gedaan denk ik. Niet dat je er veel technieken leert als jong kind, maar je oefent en je leert kijken. Daarna heb ik nog twee jaar voltijds kunstonderwijs gedaan... en nu haal ik slechts heel zelden nog eens een schetsblokje uit. Meestal werk ik nu digitaal.
Veel oefenen en goed kijken is inderdaad een must. Ook ik heb geen lessen gehad en ben dus, net als vele anderen, autodidact. Internet helpt daar wel bij moet ik zeggen. Juist door internet is veel werk ineens goed bereikbaar en veel informatie 'zo' te vinden. Werk plaatsen voor tips en commentaren heb ik ook altijd heel erg handig gevonden.