.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 11:07

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 15:10

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:18

Als je goed naar je voorbeeldfoto kijkt zie je dat er helemaal geen plat vlak zít. ;) Je hebt nu tussen de kaak en mond inderdaad gewoon een vlak deel gemaakt. Maar als je naar dat gebied kijkt zie je dat er 'bobbels' van spieren en pezen zitten (kijk maar eens op een anatomische plaat: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Horse_anatomy_head.jpg), die aan de bovenkant licht vangen en aan de onderkant schaduw hebben. :)

Ik heb ze even een beetje voor je aangegeven (en nee, ik kan inderdaad echt niet digitaal tekenen :Y) ):

Afbeelding

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-09 18:52

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

highwaykind

Re: [DIGI][WIP] Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:02

Beetje jammer dat je doet of het geschetst is terwijl hij zo te zien in Photoshop netjes is overgetrokken, maar de invulling ziet er al goed uit!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 17:15

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:29

Nou, je kan nóg zo goed kunnen schetsen, maar zo perfect als hij nu is lukt je dan dus NIET.
Ik ben er echt vrij zeker van dat dit is overgetrokken en het is nogal dom om te blijven liegen dan.

Hier is jouw "schets" over de originele foto heen, ik heb namelijk ook Photoshop, en je kan mij echt niet vertellen dat dit uit de losse pols zo precies klopt.

Afbeelding

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 17:45

.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 17:51

Ik geloof het ook niet, dat je dit zelf geschetst hebt, (zelfs met cirkels niet, daar werk ik namelijk ook wel eens mee)Mg.
Met het inkleuren ben je goed opweg
Xx

(Wil je nog wel even op je MSN taal letten?)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 18:15

Even herschreven omdat het zeer slecht te lezen is.
xXLianneXx schreef:
Ik heb het niet overgetrokken, wat ik al zei bij de hals wel.

Ik werk met cirkels, die gebruik ik op papier ook.
En als je dan lijnen trekt kan je goed schetsen ja, dus ik vind het nogal *ull*i* overkomen dat er dan weer zoiets in moet komen.

Ik vraag om tips niet of iemand nou vind of het wel of niet overgetrokken is.

Als je ook op papier schets gebruik ik precies dezelfde techniek en dan kan je de foto er ook bovenleggen en lijkt het ook overgetrokken.
Alleen dan is het bewijs dat mensen er gewoon bij kunnen gaan zitten als ze dat nodig vinden, en dan zien ze vanzelf wel dat het echt zelf getekend is.

Op de comp gaat dat niet echt :+ en je kan op de comp ook de schets vervormen zodat het beter lijkt :P

Maar alsnog vind ik het gewoon zielig dat er altijd gezeurd moet worden er meteen gezegd wordt, maar ik heb nog maar van 1 iemand tips gehad (waar ik wel wat aan had :D ) en daar vroeg ik om dus heb je die niet ga alsjeblieft ergens anders zeuren maar niet hier

Als ik zie dat iemand verkondigt dat het echt helemaal zelf geschetst is terwijl het erg wel heel erg op lijkt dat het overgetrokken is, dan zeg ik daar wat van, ja.
Ik heb jouw eigen schets alleen geschaald en over de foto gelegd, en er verder NIETS aan gedaan.

Mijn eerste berichtje was redelijk neutraal om je een kans te geven, maar als je blijft ontkennen en vervelend gaat doen, dan ga ik er wat harder tegenin.
Dat jij dat zeuren noemt, en niet eerlijk durft te bekennen dat je deze keer voor het gemak alles hebt overgetrokken moet je zelf weten.
Het is alleen een beetje dom om zoiets op een openbaar forum te doen, waar het erg snel aantoonbaar is dat dat wat jij beweert wel eens niet helemaal waar kan zijn.

Ik heb in het begin ook gewoon overgetrokken, daar is imo niets mis mee.
Het scheelt een hoop tijd en werk, en zo kan je het invullen lekker oefenen zonder dat het eindresultaat hopeloos uit verhouding is omdat je het schetsen nog niet onder de knie hebt.

Daarna ben ik overgestapt op een raster, en nu schets ik ook met vormen en lijnen.
Ik weet dus wel een beetje waar ik het over heb, en met cirkels en lijnen en vormen krijg je het dus NIET zo superprecies als hij het nu hebt.
Een perfecte cirkel zo uit de losse hand tekenen is moeilijk (zo niet onmogelijk), en om het zo precies te krijgen dat de schets geschaald tot op de millimeter over de foto heen past, moet jij zo op het oog de straal van al je cirkels tot op de millimeter nauwkeurig nagetekend hebben.

Maar goed, eerlijkheid duurt het langst...
Ik ben hier weg, heb wel wat beters te doen, van mij hoef je dus geen hulp of tips meer te verwachten.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-09 18:24

.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:42

Ik vind het dan weer banketstaaf dat jij om tips vraagt en mensen hier energie in gaan steken om je zo goed mogelijk te helpen en jij de boel en jezelf hierbij voor de gek houd.
Prima als je wilt leren inkleuren, zeg dan dat je hier tips op wilt. En ga mensen niet wijsmaken dat dit met cirkel schetsen is, zelfs dan krijg je het niet zo nauwkeurig voorelkaar.
Opzich geen problemen met overtrekken hoor, vermeld het er dan gewoon even bij.

Maar goed, het kleuren gaat al netjes je hebt een leuke toets. Wel erg realistisch maar dat moet smaak zijn.
Wel vind ik hem tot nu toe redelijk grauw, het lijken veel grijszwart tinten te zijn. De highlights op de bles zouden bv wat blauwer kunnen. Als is het maar heel licht, je krijgt er een frisser resultaat van, en hoeft niet minder realistisch te zijn.
Ik krijg het idee dat je ook de kleuren veel uitveegd, probeer ook eens met wat brushes overlkaar te werken in andere opacity dan krijg je een minder gesmeerd geheel.

Succes ;)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 13:09

Moderatoropmerking:
Een discussie over of iets wel of niet is overgetrokken en in hoeverre, gaat voorbij aan het doel van dit topic: het onderbouwd commentaar geven op het werk van TS. De TS vraagt tips over hoe ze het beste de digitale tekening verder kan uitwerken. Graag hiermee rekening houden bij het plaatsen van een reaktie.