- want ik heb de laatste poos erg weinig tijd, helaas. Ik begin aan veel dingen maar maak weinig af.. ik hoop dat ik snel uit de drukte ben en tijd heb voor een inhaalslag.

In ieder geval, hier weer eens een werkje van mij. Ik heb al tijden geen paarden meer getekend, voor mij is de uitdaging er een beetje af -ik kan inmiddels zonder voorbeeld, een (anatomisch correct) paard tekenen zonder veel moeite. Ik vond het dus wel weer eens tijd worden om wat nieuws te proberen; en dat is 'de mens' geworden. Oftwel, ik ben van plan me nu meer te gaan richten op het tekenen van mensen.

Een paar jaar geleden schreeuwde ik meestal meteen 'ik kan geen mensen teknenen!' en deed ik goed mijn best om ze te vermijden.
Nu moest het er natuurlijk toch eens van komen... en hier is het eerste resultaat. Ik heb wel vaker mens(achtigen) getekend, maar nooit in een realistische stijl, dus dit is wel m'n eerste 'echte' mens te noemen. Ik vond het erg leuk om te doen en er gaan er zeker meer volgen. 
Onder het tekenen stuitte ik wel op wat moeilijke punten (het is een hél om neuzen te tekenen..) en hier en daar klopt het nog niet helemaal (de ogen zijn ietsje te groot. Voorbeeld had wel de grote lippen en de hazetandjes) maar ach, ik ben best tevreden. Al doende leer je immers.

Foto is niet zo naar mijn smaak, ik kreeg de tekening er niet beter op.. er zijn wat details verloren gegaan (met name in de lichtere vlakken, die wel wat gekleurd zijn maar dat valt weg) en de donkere plekken lijken soms heel hard en soms veel minder. Maar beter kreeg ik hem er niet op.

& natuurlijk zijn alle tips en commentaar welkom, graag zelfs!
Edit: vulpotlood, grijs potlood en grafietstift op A3.

En voor de foto moet ik even zoeken, eigenlijk zonde ook om hem erbij te zetten, want ik heb er toch -qua sfeer etc.- iets totaal anders van gemaakt (het was een referentie, maar niet zozeer iets wat ik na wilde maken). Maar ik kan wel even zoeken als je dat wilt.