Dat is een Canon PowerShot XS110 IS. Ik heb 'm nu een paar weken, ben er erg blij mee. Hiervoor alleen ervaring met een huis tuin en keuken camera, dus dit is wel heel wat anders. Hij stelt vooral bij goed weer alles netjes scherp voor me, en ik probeer te letten op composite, positie, horizon etc.

Ik ben er nog niet zo lang mee bezig, dus wees een beetje lief voor me. Vandaag was erg lastig door het donkere weer, maar er zijn toch wat kiekjes waar ik wel blij mee ben.

Dit zijn ze dan...
Het lijkt lente, maar ondertussen komt iets eraan... Deze is niet bijzonder scherp, maar hij past wel mooi in het onderwerp.

Langzaam word het donkerder...

Een schril contrast tussen lente en storm. Vind het takje op de achtergrond zelf niet zo storend eigenlijk.

Komen de meeuwen aan land, dan is er storm op hand.

Wél redelijk scherp:

En hier kon ik dus niet kiezen, vind ze allebei heel goed gelukt, deze:

Of deze:

En ter afsluiting:

En nog wat kiekjes die ik met beter weer gemaakt had, graag ook tips voor deze:
Vriendin en haar pony als studieobject:

In het bos, vind het zelf bijna een schilderijtje..

Alvast bedankt, ik sta open voor al het commentaar, houd er wel rekening mee dat ik nog maar een beginner ben. Met mooi weer zijn de foto's echt superscherp, jammer dat photobucket er niet veel van heel laat. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe ik de sluitertijd verder aanpas, ik merk nog niet veel verschil tussen alle standen nu...
Groetjes, Ciska

) En als ze dan bijv. gefocust zijn dan "irriteer" ik me aan de achtergrond.