[VER] My life my story lekker lezen deel 4: eigen huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kayila

[VER] My life my story lekker lezen deel 4: eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 22:09

En daar is weer een stukkie van me.
Ik zie wel dat het veel gelezen word dat doet me goed. Graag zou ik meer willen horen of het wat is of juist niet. Ik wil namelijk toch eens gaan kijken of ik niet iets als een column of iets ergens zou kunnen schrijven. Dus kom maar op met het commentaar

Huisje

Een eigen huis een plek onder de zon….

Ik wil weg uit drachten de telefoontjes van Haar de spichtige gedragingen van Hem ik word gek ik moet weg. Dus schrijf me in bij Woon Friesland. Een instituut dat gerund word door mensen die gezakt zijn voor hun makelaarsdiploma en dus mensen die willen huren proberen ene poot uit te draaien.

Wereld gesprek gehad:
Dus u wilt in bergum een huis huren, de wachtijd is wel enorm lang hoor mevrouw.
Weet ik maar heb tijdelijk een woning en dus wil ik toch proberen een eigen huis hier te krijgen.
Ja ok maar wil je niet ook de omringende dorpen zien?
Ehm nee ik wil niet tussen de koeien, schapen, streng gelovigen, klompen dragende, pruimtabak kauwende mensen wonen.
Ok dan gaat het wel lang duren
Ja dat zei je net ook al doos kom maar op met het formulier
In bepaalde wijken kun je wel misschien sneller terecht
Ja die ken ik die wijken wil ik niet wonen
Nou nou wel kieskeurig hoor mevrouw
Ehm ja zit niet te wachten op een appartementje in flat ik-heb-geen-geld-voor-gordijnen-dus-hangen-er-kranten-voor-de-ramen-als-je-niet-van-jan-smit-houd-is-dat-niet-mijn-probleem.
Niet?
Nee.
Oh dan gaat het wel lang duren.
Give me the fiets form and nobody get’s hurt Bitch!

Formulier over de tafel getrokken en Ingevuld, meteen ook nog bij 2 andere instanties waar de rest van de gezakte makelaars huishouden zelfde soort gesprekken gehad.

Nog geen maand later komt vriendin met een krantje aan ik heb HET huis voor je gevonden! Er is eind april een open dag je MOET er heen!
Moeder mee ex-schoonpa en ma ook mee die lieverds willen ook zo graag me helpen. Dus hele reunie daar bij een leegstaand huisje.

Het zal een open dag zijn waarna je een bod op een briefje mag zetten en dan hoor je de week erna of je het hebt of niet. Hoogste bod wint. Dus dan sta je daar op de stoep en daar staan nog 4 groepjes die duidelijk ook naar binnen willen. Heel spannend allemaal want ik ben natuurlijk wel de beste koper. Maar ja hoe laat ik dat aan hun merken?

We mogen erin en het is net een uitverkoop bij Hennes en Mauritz als ze weer van die designer rotzooi goedkoop van de hand doen. We rennen van boven naar beneden naar de tuin prikken in kozijnen, trekken laatjes open meten de kamers op en pissen in de broek door de keuze van verf/behang in de kamers.

Het huis voelt goed
Ex-schoonpa heeft zijn goedkeuring gegeven.
We gaan ervoor….briefje ingevult en zelluf overhandigd bij de makelaars, want ja TNT raakt wel eens wat kwijt en je zal NET zien….. Dus ik neem het briefje en geef het persoonlijk aan de muts die achter de balie zit. Ik bedreig haar nog net niet maak een plechtige buiging en zo neem ik afscheid van mijn brief en ga ik thuis bij ex partner in huis, want daar woon ik nog, bij de foon zitten. Een hele week. Ik leef op koffie en rescue remedie tot de telefoon gaat op een vrijdag ochtend.

Het is de makelaar. Hij zegt dat het heeeeeel spannend was het scheelde niets maar
Ik ben huiseigenaar! Ramses en ik hebben een prinsesshuisje gekocht en let me tell you we gaan er ENORM van genieten!!

Bergum watch out here we come you can run but you can’t hide ne meer van die film cliche’s.
We gaan genieten we gaan weg we gaan ja wat gaan we eigenlijk doen of liever gezegd wanneer? Eerst maar eens moeders bellen of ik daar tijdelijk welkom ben en dan….inpakken en wegwezen. Men wat ben ik blij, men wat is mijn moeder blij als ik het haar persoonlijk kom mededelen, wat zelfs de buurvrouw is blij!

Heel Bergum is blij want IK kom terug let the party begin!

Diaan it’s all becausee of you! En je weet mijn huisje is Tha Best! Bedankt voor je oplettendheid!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 22:25

op Uk is het niet de bedoeling dat je gaat bloggen ;) Daar kan je sites voor aanmaken buiten bokt en eventueel een linkje van in jouw onderschrift zetten. Als je toch een verhaal op bokt wilt plaatsen in delen is het de bedoeling dat je dat binnen één topic houdt en dan elke keer stukken van minstens 1500 woorden plaatst. Dat is ook handiger voor mensen die jouw verhaal willen volgen, want dat kunnen ze allemaal vinden in dat topic.

Let op de spelfouten en de interpunctie. Bijvoorbeeld in deze zin:

Citaat:
Ik wil weg uit drachten de telefoontjes van Haar de spichtige gedragingen van Hem ik word gek ik moet weg.

Ik wil weg uit Drachten, de telefoontjes van Haar, de spichtige gedragingen van Hem. Ik word gek, ik moet weg.

Dit leest al veel fijner en als je bij haar een hoofdletter wilt, gebruik dat dan ook bij hem. Spichtige gedragingen vind ik trouwens een vreemde woordkeus.

Het leest trouwens verder nog best fijn weg, alleen komt het niet echt goed over. Ik tem.

piggeljay

Re: [VER] My life my story lekker lezen deel 4: eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:33

verder nog iets te melden Fenn ?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:47

Ik wel, ik snap dat je dit in een staat van opwinding hebt geschreven, maar ik hoop echt dat je in werkelijkheid wat meer respect hebt voor mensen die bij de woningbouw, postbezorging of op een makelaarskantoor werken.

Vind het geen prettig stukje! Je kamt werkelijk waar, iedereen af!

Jammer dat je zo negatief bent( of over komt) probeer dat als tip mee te nemen in je opstelling naar mensen toe.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:59

Oh Woon Friesland, praat mij er niet van. :')
Drachten was wel een mooi plekje toch? :D ik zie erop uit haha.

Leuk geschreven! Fijn dat je het naar je zin hebt in Burgum. Is ook een leuk plekje. :j

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:03

geweldig stukje weer T lag me dood omdat het zooooo bij je past :D

jottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:27

IK vind hem weer super! Leest lekker weg.
Blijf wel aan de leestekens denken :o Het geeft nu de indruk dat je het zo uit je hoofd gooit en op het net zet. Als je het eerst even controleert op kleinigheidjes wordt het mooier.

Ik zie alweer uit naar het volgende stukje.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 10:26

Nou nog maar een keer dan...

Fenn, jij hebt duidelijk niet de eerste dingen gelezen, heb van geen enkele mod hier opmerkingen over gehad. Het zijn op zich staande verhaaltjes en dit mocht zo als ik er maar 1 per week postte.

Amondi, staat van opwinding? nee hoor dit is juist een jaar later geschreven. En joh neem het allemaal niet zo enorm persoonlijk op dit is mijn manier van schrjiven. Ik kam graag dingen af thats me. En mischien had ik het erbij moeten zetten maar de mensen die de rest hebben gelezen nemen me al met een flinke kilo zout.

Qua leestekens heb ik vorige keer om gedacht maar kreeg daarop de opmerking dat het minder mij was...vandaar deze weer recht uit het hart op papier. Dit schijrft voor mij lekkerder.

Ben het wel met Jottum eens dat ik het volgende keer even nog van te voren weer doorlees voor de irritante kleine foutjes.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:49

Geweldig stukje weer. +:)+
Heerlijk sappig en cynisch.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:56

Geweldig stuk dit! +:)+ Leest voor mij weer een stuk makkelijker en sneller en helemaal jij! :)) En natuurlijk zijn er mensen die dit niet met een hele grote korrel zout nemen en het persoonlijk opvatten..tja :roll:
Ik snap het wél en vind het erg cool en humoristisch zoals het neergezet is! 8-)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:02

En nee, als ik voel me niet aangevallen als iemand die gezakt is voor zijn makelaarsdiploma :))

Ik vind hem leuk, afkammen is gewoon leuk :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:03

Ik vind dat het lekker wegleest hoor ;)