[FOTO] bloemen van een beginner

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Melanievs

[FOTO] bloemen van een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 12:14

Hallo allemaal,
Ik heb voor mijn verjaardag (08-04) een spiegelreflex camera gekregen. Een Nikon D60.

Ik snap nog niet met het instellen etc, dus verwacht niet de beste foto's :P Maargoed dit is ook de eerste camera die ik heb (spiegelreflex dan,)
Als iemand tips voor mij heb, over het scherpstellen van het onderwerp en bv de achtergrond mooi wazig maken (Dan bedoel ik dat over paarden hoofden etc.) graag! Als iemand mij zou willen uitleggen hoe de D60 werkt, super!

Nou hier een paar bloemetjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja, de foto's zijn met een 18-55 kitlens gemaakt...

Barst los! 8-)
Laatst bijgewerkt door Mireille op 14-04-09 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [foto] > [FOTO]

Carlijn

Re: [foto] bloemen van een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:30

Ik wil niet zeggen dat ik er geweldig veel verstand van heb, maar toch :')

Foto 1: Ik denk dat het mooier was geweest als je maar één bloem op de foto had gezet, d'r staat nu vaag een tweede bij. Dat heb ik zelf ook heel vaak, maar eigenlijk vind ik het best wel storend. Jammer dat hij er niet helemaal op staat, en de compositie is ook nog standaard. (: Hij is een beetje onderbelicht.
2: Al een stuk mooiere compositie! Mooie bloem ook, trouwens. Deze foto is ook onderbelicht, en dat is jammer want het is best een mooie foto! (:
3: Ook een beetje onderbelicht, maar dat valt minder op doordat de bloemetjes ook wat lichter zijn! Er zit een duidelijk scherptepunt in, dat vind ik wel netjes. Leuke foto.
4: Had je die andere foto's binnen gemaakt? Want deze is niet onderbelicht ^^. Compositie is een beetje standaard, maar verdere wel een leuke foto.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, hoewel ik zelf ook niet geweldig kan fotograferen (:

Groetjes.

Melanievs

Re: [FOTO] bloemen van een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 23:06

Klopt helemaal, de eerste drie zijn binnen gemaakt op de avond toen ik voor het eerst mijn camera had, en de vierde foto is buiten gemaakt op een zonnige dag :)

DUDIEFOREVER

Re: [FOTO] bloemen van een beginner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:18

Ik vind foto 1 juist mooi, met die ernaast ;) .

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 14:33

Ik vind ze helemaal niet slecht, zeker niet als je zegt dat je hem nog maar net hebt.
Probeer wat met je composities te spelen. Vanaf andere hoeken. Het valt me op dat je ze steeds centraal in het midden hebt.
De laatste foto is je belichting een beetje raar. Probeer met je rug naar de zon te staan en de foto te nemen.. Ga desnoods op de grond liggen. Ik vind het jammer dat op deze foto de achtergrond een beetje stoort. Probeer dat waziger te maken door het diafragma groot te zetten.
Gewoon lekker alle knopjes uitproberen, veel plezier nog met je camera!