[FOTO] I like the flowers... (beginner)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn

[FOTO] I like the flowers... (beginner)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 11:56

I like the daffodiles }> Etc

Houd er rekening mee dat ik nog maar een newbie ben ^^

Okay, omg ^^ Maargoed. Ik ben dus gaan fotograferen. Ik begon met de ratten, maar die hadden geen zin, en toen had ik ineens het ''briljante'' idee om de stilstaande bloemen te doen, om even te oefenen ^^ Aangezien bloemen snel saai worden. Nou, dat is niet helemaal geslaagd, want ze zijn toch een beetje saai geworden, maargoed, een kleine selectie. ^^

Mijn fototoestel:

Sony Cybershot DSC-H50
9.1 MP en 15x optische zoom.

Bij elke foto zet ik even commentaar wat ik eraan gedaan heb en hoe ik hem genomen heb (:

De pics

1. Ik heb hem bewerkt, beetje mislukt, dat de bloem eruit springt. (: De foto opzich was namelijk vrij saai. De kleuren zijn nu een beetje raar..
Afbeelding

2. De minste foto, vind ik. Een klein bloemetje, verder niks aan gedaan.
Afbeelding

3. Best een mooie foto. De bloem staat mooi in het middelpunt, mooie details op de steel zichtbaar (:
Afbeelding

4. Een white foto. Ik heb hem op een spiegel gelegd en een beetje geexperimenteerd met het licht. Niks aan bewerkt! Ben er wel trots op, hoewel de compositie wel beter mocht. Zo'n white photo zal een stuk makkelijker kunnen, maar dat wist ik even niet. Vandaar die spiegel (:
Afbeelding

5. Een black photo. Ik had de sluitertijd een flink stuk omhoog geschroefd (800) en een bloemetje in de zon op de foto gezet met ook een vrij hoog getal F-waarde. ISO auto. En dan de foto nemen. Heb de achtergrond met Photoshop nog iets donkerder gemaakt, verder niets aan gedaan. Eerste keer dat ik een black foto maakte, ook met de white trouwens (:
Afbeelding

Nou, dit was dan een kleine selectie van de foto's die ik gemaakt heb. Fototechnisch commentaar op de manier waarop ik de foto's gemaakt heb of gewoon op de foto is erg gewenst! Ik word graag beter. Ikzelf, vind de laatste drie foto's het beste (: Al vast bedankt!

xxx

_Malu_

Re: [FOTO] I like the flowers... (beginner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:04

foto1 : De bewerking vind ik een leuk idee, maar het is idd niet zo mooi uitgevoerd waardoor het resultaat uiteindelijk niet zo mooi is. Er had best iets meer contrast in gemogen.

foto2: De compo is een beetje te centraal. En de blaadjes zijn overbelicht en niet helemaal scherp. Probeer het onderwerp eens uit het midden te plaatsen. Je kunt bijvoorbeeld de regel van derden hier makkelijk gebruiken. Dat wil zeggen dat je denkbeeldig de foto in 9 vierkantjes verdeeld en dat je je onderwerp alleen op de kruispunten zet. Vaak krijg je dan een spannender effect dan wanneer het onderwerp recht in het midden staat.

foto3: ook je derde foto vind ik te centraal. De kleuren van de bloem zijn wel oke.

foto4 leuk idee zo met die spiegel! hier kun je meer mee bijvoorbeeld de bloem op de spiegel neerleggen en van voren een foto maken zodat je de spiegeling van de voorkant mooi ziet. Misschien iets meer contrast toevoegen.

foto5 Ik kan het scherptepunt hier niet echt vinden. Probeer hier eens een grotere scherptediepte, zodat je meerdere bloemen scherp erop krijgt.

Succes!

_SteR_

Re: [FOTO] I like the flowers... (beginner)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:53

Ik vind eigenlijk al je foto's erg centraal gemaakt. Probeer te spelen met composities, dit maakt de foto's al een stuk interessanter!
Foto 3 heeft mooie kleuren, maar ik vind de foto centraal en té krap genomen.
Leuk idee om de bloem voor een spiegel te fotograferen, ik had alleen de bloem liever van voren gezien.

Blijf oefenen :)