[DIGI] Paypay

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Paypay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 00:05

Helleu.

Wederom weer een vluchtig werkje van mijn hand, ditmaal Paypay, een paardje dat bij de manege staat waar ik altijd reed. Flower op Bokt rijdt 'm vaak en vroeg me of ik hem wilde gebruiken in mijn oefenmateriaal. Beetje laat, was al een tijd geleden sinds ze dat vroeg (sorry!), maar uiteindelijk is het er toch nog van gekomen. :D

Aanschouw: Paypay!

Afbeelding

Klein beetje een alien hoofd, en ik heb zijn aftekening meerdere malen zitten veranderen van plek, zit zelf te twijfelen over de ogen. Heb een versie liggen waar het oog iets groter is gemaakt, maar dan nog zit ik te twijfelen aan de breedte van het hoofd aan de bovenkant..

In ieder geval, een vluchtig werk, heeft me zo'n 5 uur gekost en is gemaakt in Corel Paint Shop Pro X.

Voor groter formaat en andere uitleg, zie: http://jiphorse.deviantart.com/art/Paypay-119030317

Woest

Re: [DIGI] Paypay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 05:20

wow! dacht even dat ik naar de voorbeeldfoto aan het kijken was!
ik wil ook zo tekentablet!!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:09

Haha, maar met alleen een goede tablet kom je niet ver hoor Woest, je moet er ook mee kunnen werken. ;) :D

Ik vind dit weer een lekker vlot plaatje om naar te kijken. :) Doordat de achtergrond zo goed vervaagd is, krijg je echt het soort diepte dat je ook op foto's ziet. Ik dacht daardoor ook even een momentje dat ik naar een echte foto keek. :P

Het neusgat zou je nog wat donkerder kunnen maken. Nu lijkt het een soort 'kuiltje' in het hoofd, terwijl de luchtpijp daar eigenlijk het lichaam in hoort te gaan. Voor wat de vorm van het hoofd betreft: volgens mij is inderdaad de (voor de kijker) linkerkant van het voorhoofd te groot. Als je dat wat smaller kunt maken en het oog met oogkas ietsje lager plaatst, is hij beter denk ik. :) Maar ik vind heel het leuk om te zien hoe je zo uit de losse hand werkt. :j

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:54

Die achtergrond vind ik heel gaaf gedaan! Het lijkt inderdaad heel even of je naar een foto kijkt, in plaats van een tekening.

Wat ik alleen storend vind, is dat het bovenin lijkt alsof er een gedetailleerde tekening komt (met name de manen zijn erg scherp getekend), maar op het oog na is de rest van het hoofd meer een soort van "blur" (niet het goede woord). Het lijkt me persoonlijk mooier om daar dan ook wat meer detail in te zien, maar voor "een vluchtig werkje" vind ik het erg mooi.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 09:56

:oo :oo :oo :oo

:):) :):) :):) :):) :):)

PRACHTIG !
Echt het is helemaal Pay Pay !

:* :* :* :*

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 21:55

Fijn dat je er blij mee bent :D

Snadrem: Ik ga met je mee wb het groffe t.o.v. de fijnere voorpluk. Manen zijn niet mijn sterkste kant helaas, en ik zou ook niet weten hoe ik dat wel passend bij de rest van het groffe zou moeten krijgen.. Het oog heb ik bewust gedetailleerd gelaten zodat die er wat meer opvalt, ik vind de ogen vaak belangrijk.

@ Elanor, je bedoelt het de (voor de kijker) linkerhelft van het hoofd waar het oog allemaal mag zakken toch?

Bedankt. :)