[Foto] Fiat 500 D

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Procent

[Foto] Fiat 500 D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:52

Hoi!

Mijn zus vindt de oude Fiat 500 een super leuke auto, en we hebben thuis een miniatuur Fiat 500 D. Ze heeft ook een kalender van de oude Fiat 500 en daar stonden hele leuke foto's in. En het leek me leuk om zulke foto's te maken, dus heb ik de camera gepakt en foto's gemaakt.
Ik heb de foto's gemaakt met een Nikon D100.

Graag opbouwend commentaar!

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

P.s. Weet iemand wat ik kan doen zodat je de tekst in de foto's niet meer hebt?
Alvast bedankt!

Natalie1993

Re: [Foto] Fiat 500 D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:56

Niet uploaden bij mijnalbum O:)
Verder zijn het leuke foto's, vooral die met bespiegeling naar beneden ;).

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:58

Oke! Weet je misschien hoe ik ze dan zou kunnen uploaden?

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 20:58

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 20:59

Ik zal het onthouden voor de volgende keer! Dankjewel!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:23

Ik zou nog net wat meer aandacht besteden aan de details. Ik vind het aansprekende beelden, maar bij haast alle foto's is er net iets dat niet helemaal klopt.

Het eerste, dat voor de meeste foto's geldt, is dat ik zou doen of het een 'echte' auto is in een speelgoedwereld. Doordat je vaak de auto redelijk van bovenaf neemt, benadruk je dat het maar een speelgoedautootje is. Door een lager standpunt te nemen kun je de auto er meer opzetten zoals je 'm in het 'echte leven' zou zien, en dan is juist het contrast met de speelgoeddingetjes er omheen leuk.

De eerste vind ik qua onderwerp zeker mooi, maar het is jammer dat deze niet scherp is, en de beer valt nu half uit het licht. Deze zou ik dus in elk geval lager hebben genomen, zodat je de auto centraal stelt, maar daarachter een gigantische knuffelbeer ziet.

De tweede is vooral qua licht erg mooi. Het idee met de beren die half uit het beeld vallen vind ik zeker leuk, de compositie kan nog iets sterker (nu heb je een vrij grote lege ruimte in het midden, daar zou ik iets meer evenwicht in brengen.) En de foto is wat scheef.

De derde heeft vlekken, en vind ik verder niet heel aansprekend. Maar ik vind het wel veel leuker dat je hier een lager punt hebt gekozen.

De foto's met de spiegeling vind ik leuk gedaan en leuk gevonden. Van 4 en 5 spreken het iets zachtere licht me aan, en ook de reflectie van de zon en schaduwen op de achtergrond links. Maar het raam is dan wel weer storend.

De foto van het autootje op het blad is een voorbeeld waar het hoge punt wel goed gekozen is: omdat het blad over de 'echte' auto gaat, en je dan juist een contrast maakt met het kleine autootje. Alleen jammer dat deze niet scherp is.

De kristalfoto's spreken me niet zo aan, de peterselie als nevenobject vind ik wel grappig. Je kunt ook best wat verder experimenteren met dergelijke stillevens, en ook doorbouwen in de achtergrond :j

Procent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 21:26

Oke, ik zal er de volgende keer aan denken. Dankjewel voor het opbouwend commentaar!