[DIGI] Palm bier en Storm

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[DIGI] Palm bier en Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 15:58

Hier weer 2 werken van mijn hand, beide vrij vluchtig gemaakt.
N.a.v. een topic wilde ik eens een zware koudbloed gaan tekenen, en met wat hulp van een vriend kwam ik al snel op het idee om het Belgische trekpaard van het Palm bier logo te tekenen. :')
Hier begon het idee dus mee: Klik en als referentie heb ik Klik voor kleur, en Klik voor de verhoudingen gebruikt.

De groene achtergrond is de kleur van het originele logo, en dat gebeuren onder zijn voeten moet heel veel bier voorstellen. :')
Ik was evt. nog van plan om voor (privé) mijn vader een parodie op deze te maken, met Budweiser. Budweiser heeft Clydesdales als hun 'kenmerk' en mijn vader vindt dat bier horse piss, dus de parodie zou dan met een extra straaltje vanuit het paard zijn _O- Maar die blijft dan privé want ik wil niemands bier afkraken. :')

Afbeelding

En de tweede vluchtige is gewoon een verzinsel. :)

Afbeelding
Vind het jammer van de scheve neus. Ook hier heb ik niet lang aan gezeten (oefent om d'r speedpaints eens een keertje echt speedy (& nog decent) te maken ;) )

Van de eerste heb ik ook nog alle progressies liggen (zie je duidelijk dat mijn concept veel minder zwaar was dan het resultaat) en een ander werk wat ik laatst heb geplaatst heb ik afgemaakt en die kun je hier vinden. :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:05

Die laatste is echt gaaf!! :wow: Inderdaad jammer van de scheve neus, maar ik ben fan van de uitstraling, hij lijkt wel van spooklicht gemaakt en steekt mooi af bij de achtergrond, lekker creepy. :Y) Die zou ik wel eens helemaal uitgewerkt willen zien met een goed verhaal erbij.

De eerste is ook leuk, maar je moet er inderdaad even bij vertellen dat hij op bier staat want anders had ik het niet begrepen. ;) Hij heeft voor mij niet de aantrekkingskracht van de tweede, maar dat is gewoon persoonlijke voorkeur denk ik. :D De onderhals is denk ik net wat te prominent en sluit voor mijn gevoel ook niet helemaal fijn aan op de borst. Goed dat je van zulke losse referentiefoto's toch een paard in goede verhoudingen neer hebt gezet. Verder vind ik hem heel mooi opgezet, lekker vlot van toets.

Ben wel nieuwsgierig hoeveel uur/minuten je nu in deze werkjes hebt gestoken. :)

Snadrem

Re: [DIGI] Palm bier en Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 08:09

Ik vind die laatste erg gaaf! Doet me een beetje denken aan "Der Schimmelreiter".

Leuk idee trouwens, dat klein gedrukte, haha!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 09:09

Bedankt!
Ja klopt, ik kreeg het niet voor elkaar om er herkenbaar bier uit te krijgen. :')

Over de eerste heb ik zo'n 3 a 4 over gedaan, aangezien mijn opzet een veel minder zwaar paard bedroeg (ik heb evt het verloop liggen om te laten zien) en ik ergens in het midden werd geinspireerd door een vriend die plotseling over Palm bier begon. Zie mij dus nu alsjeblieft niet als een alcoholist die aan oceanen bier denkt haha :D

De tweede heb ik denk ik 1 a 2 uur over gedaan. Was in totaal bijna 3 uur bezig maar heb de drivers van mijn tablet opnieuw staan installeren (en opzoeken op internet) omdat pen pressure niet werkte op Vista. Pen pressure heb ik dus nu terug, maar alleen toen ik bij de manen ging werken. Ik denk dat ik van die tijd er dus zo'n 1 a 2 uur aan heb gezeten. :)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 20:14

Dít vind ik nou een hele mooie stijl voor digitale tekeningen. Hehe, eindelijk een versie die me echt aanspreekt. :D Het wordt al gauw te verf-achtig en teveel dichtgesmeerd. Vind dit heel prettig kijken. Fijne techniek! :j
Hier zou ik wel meer van willen zien!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 14:56

Dankje Esmee!
Ik ben weer aan het experimenteren en ik denk dat ik eventjes lekker vlugge werken als deze ga maken. :D

RosijnenMix_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 08:32

De neus van de tweede ziet er wat raar uit, wat uitwijkend.
Her eerste ziet er in het algemeen goed uit. Doe zo voort!